Tydzień bez Dworca Centralnego

2 godzin temu
Rozbudowa rozjazdów na stacji Warszawa Centralna to spore utrudnienie komunikacyjne dla osób, które codziennie dojeżdżają z podwarszawskich miejscowości do stolicy. Dworzec wyłączony z ruchu Od 8 do 16 listopada br. Dworzec Centralny nie będzie dostępny zarówno dla pociągów dalekobieżnych, podmiejskich i regionalnych. Kolejarze planują przez ten czas rozbudowę rozjazdów na stacji Warszawa Centralna. -Inwestycja obejmuje budowę tzw. trapezu rozjazdowego, który znacząco zwiększy przepustowość stacji i umożliwi przejazd większej liczby pociągów. Prace zostaną sfinansowane z budżetu państwa i zaplanowaliśmy je w listopadzie – tłumaczy Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego Polskich Kolej Państwowych. -To rozwiązanie pozwoli na sprawniejsze prowadzenie ruchu pociągów, szczególnie w kontekście planowanej modernizacji stacji Warszawa Wschodnia, która wiąże się z czasowym zamknięciem torów na odcinku Warszawa Centralna – Warszawa Wschodnia. W tym samym terminie, korzystając z zamknięć torów wymienimy wyeksploatowane rozjazdy na przystanku Warszawa Włochy – podkreśla. PKP PLK: „Dzięki nowym rozjazdom zwiększy się liczba dostępnych torów” Polskie Koleje Państwowe wyjaśniają, iż dzięki nowym rozjazdom zwiększy się liczba dostępnych torów do przejazdów i manewrów, co przełoży się na wyższą efektywność i przepustowość stacji. -W ramach inwestycji zainstalowane zostaną również nowoczesne urządzenia SRK (Sterowanie Ruchem Kolejowym), niezbędne do bezpiecznego prowadzenia ruchu pociągów – mówi Anna Znajewska-Pawluk. Na czas przeprowadzania prac pociągi będą jeździły po tymczasowo zmienionych trasach. Wybrane składy zostaną skierowane przez Warszawę Gdańską oraz Warszawę Śródmieście, m.in. Intercity z i do Białegostoku, Lublina, Poznania, Bydgoszczy, Gdyni, Olsztyna. Pociągi jadące z kierunku zachodniego zakończą bieg na stacji Warszawa Główna, m.in. pociągi Polregio, ŁKA, SKM (S3) z i do Warszawy Lotniska Chopina, Żyrardowa i Skierniewic oraz Płocka. Pociągi z kierunku wschodniego będą kończyć trasę na stacji Warszawa Wschodnia, m.in. z i do Terespola, Gdyni (rozpoczynające i kończące bieg w Warszawie), Koleje Mazowieckie z i do Modlina, Szybka Kolej Miejska z i do Legionowa (S3) oraz Koleje Mazowieckie z i do Siedlec i Łukowa.Będzie piekło?Zamknięcie dworca to spore utrudnienia dla pasażerów z podwarszawskich miejscowości, którzy codziennie dojeżdżają do stolicy do pracy lub szkoły. Warto dodać, iż dziennie przez stację Warszawa Centralna przejeżdża prawie 400 pociągów. -Czas z tym wreszcie skończyć! Może jeszcze zamknąć lotnisko,bo remont by się przydał? Przesada naprawdę. Nie płacę podatków -komentuje jeden z pasażerów. Umowę na realizację prac została podpisana z firmą Zakłady Automatyki KOMBUD S.A. Wartość kontraktu wynosi blisko 6,5 mln zł netto.
Idź do oryginalnego materiału