Ulica Obornicka z nową nawierzchnią i zmianami w organizacji ruchu

4 godzin temu

Prace bitumiczne objęły nie tylko odcinek, pod którym prowadzono roboty infrastrukturalne, ale także dodatkowy, 100-metrowy fragment jezdni w rejonie skrzyżowania z ul. Mateckiego. Koszt rozszerzonego zakresu inwestycji wyniósł blisko 130 tys. zł. Stara, zniszczona nawierzchnia została sfrezowana, a w jej miejsce ułożono nową warstwę ścieralną. Wzmocniono też pobocza, co ma zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników drogi.

Zmodernizowano również przystanek autobusowy „Hulewiczów” w kierunku ronda Śródka. Zyskał on nową nawierzchnię oraz specjalne oznaczenia fakturowe, które ułatwią korzystanie osobom z dysfunkcjami wzroku.

Najważniejsze zmiany dotyczą organizacji ruchu w rejonie ul. Obornickiej. Utrzymano jednokierunkowy przejazd na końcowym odcinku ul. Drwęskiego od strony Obornickiej, co znacząco uspokoiło ruch w tej części Podolan. Zlikwidowano możliwość skrętu w lewo z ul. Omańkowskiej w ul. Obornicką – kierowcy udający się w stronę Suchego Lasu będą teraz kierowani na ul. Szarych Szeregów i węzeł przy wiadukcie Narutowicza. Wprowadzono także korektę osi jezdni przy skrzyżowaniu Obornickiej z Mateckiego i Omańkowską, aby ułatwić wymijanie pojazdów. Dodatkowo przebudowana została sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Obornickiej, Drwęskiego i Hulewiczów, gdzie wyodrębniono pas do lewoskrętu, co ma poprawić płynność ruchu, szczególnie w kierunku Piątkowa.

ZDM zapowiada, iż nowe rozwiązania będą poddawane dalszej analizie i – w razie potrzeby – korygowane. Szczególną uwagę drogowcy zwrócą na skrzyżowanie ul. Omańkowskiej z ul. Obornicką.

Całość prac, wraz z oznakowaniem i wdrożeniem nowej stałej organizacji ruchu, ma zakończyć się do połowy września. Do tego czasu kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność i zwracać uwagę zarówno na czasowe, jak i nowe oznakowanie drogowe.

Idź do oryginalnego materiału