Urząd Miasta Lublin wprowadza zmiany – czy to wystarczy, by pomóc niesłyszącym?

2 godzin temu
Zdjęcie: Pętla indukcyjna


Co się zmieniło?

Nowe urządzenia trafiły m.in. do Biur Obsługi Mieszkańców przy ul. Wieniawskiej, Kleeberga, Nowym Świecie, Filaretów i Szaserów, a także do Wydziału Komunikacji, Biura Polityki Młodzieżowej i Miejskiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.

– „Po raz kolejny udowadniamy, iż Urząd Miasta Lublin jest miejscem otwartym i przyjaznym dla wszystkich. (…) Zapewnienie pełnej dostępności w urzędzie to proces rozłożony w czasie, stąd każdego roku podejmujemy kolejne działania” – mówi Anna Augustyniak, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Społecznych.

Urząd podkreśla, iż pętle indukcyjne pozwalają osobom słabosłyszącym wyraźnie usłyszeć rozmówcę, eliminując szumy i hałas z otoczenia. To prosty w obsłudze system, który może być wykorzystywany na wielu stanowiskach.

Dostępność nie tylko w urzędzie

Pętle znajdują się także w punkcie obsługi pasażerów Dworca Lublin oraz w Ośrodku Informacji Osób z Niepełnosprawnościami i ich Rodzin. Co więcej, Wydział Kultury nieodpłatnie wypożycza pętlę na wydarzenia kulturalne organizowane przez NGO-sy i instytucje kultury.

Dodatkowo osoby niesłyszące mogą korzystać z tłumacza Polskiego Języka Migowego online. Wystarczy umówić wizytę mailowo ([email protected])

Lublin krok po kroku wdraża rozwiązania dla mieszkańców z niepełnosprawnościami. Ale czy to wystarczy, by każdy czuł się naprawdę w pełni obsłużony i traktowany na równi?

Co sądzicie o takich rozwiązaniach? Czy ułatwią życie osobom niesłyszącym w naszym mieście? Podzielcie się opinią w komentarzach!

Idź do oryginalnego materiału