Co się zmieniło?
Nowe urządzenia trafiły m.in. do Biur Obsługi Mieszkańców przy ul. Wieniawskiej, Kleeberga, Nowym Świecie, Filaretów i Szaserów, a także do Wydziału Komunikacji, Biura Polityki Młodzieżowej i Miejskiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
– „Po raz kolejny udowadniamy, iż Urząd Miasta Lublin jest miejscem otwartym i przyjaznym dla wszystkich. (…) Zapewnienie pełnej dostępności w urzędzie to proces rozłożony w czasie, stąd każdego roku podejmujemy kolejne działania” – mówi Anna Augustyniak, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Społecznych.
Urząd podkreśla, iż pętle indukcyjne pozwalają osobom słabosłyszącym wyraźnie usłyszeć rozmówcę, eliminując szumy i hałas z otoczenia. To prosty w obsłudze system, który może być wykorzystywany na wielu stanowiskach.
Dostępność nie tylko w urzędzie
Pętle znajdują się także w punkcie obsługi pasażerów Dworca Lublin oraz w Ośrodku Informacji Osób z Niepełnosprawnościami i ich Rodzin. Co więcej, Wydział Kultury nieodpłatnie wypożycza pętlę na wydarzenia kulturalne organizowane przez NGO-sy i instytucje kultury.
Dodatkowo osoby niesłyszące mogą korzystać z tłumacza Polskiego Języka Migowego online. Wystarczy umówić wizytę mailowo ([email protected])
Lublin krok po kroku wdraża rozwiązania dla mieszkańców z niepełnosprawnościami. Ale czy to wystarczy, by każdy czuł się naprawdę w pełni obsłużony i traktowany na równi?
Co sądzicie o takich rozwiązaniach? Czy ułatwią życie osobom niesłyszącym w naszym mieście? Podzielcie się opinią w komentarzach!