Utrudnienia w ruchu na ul. Boryszewskiej w Płocku. Autobusy KM też jeżdżą objazdem. Efekt końcowy prac zapowiada się jednak imponująco [FOTO]

1 godzina temu

Od kilku dni, a dokładnie od 5 listopada autobusy Komunikacji Miejskiej Płock linii nr 20 jeżdżą objazdem przez drogę wojewódzką nr 567 (trasa w kierunku Płońska) z ominięciem przystanków przy ul. Boryszewskiej. Utrudnienia mają związek z kolejną inwestycją drogową, która po ukończeniu usprawni ruch i znacznie poprawi bezpieczeństwo.

– Razem ze skarbnikiem Wojciechem Ostrowskim podpisaliśmy w środę [5 listopada – przyp. red.] z wojewodą mazowieckim Mariuszem Frankowskim umowę na dofinansowanie z Rządowego Funduszu Dróg kolejnego etapu budowy ul. Boryszewskiej – poinformował kilka dni temu prezydent Płocka Andrzej Nowakowski. – Jesteśmy skuteczni w pozyskiwaniu środków zewnętrznych.

Przed pięcioma laty płocki ratusz gruntownie przebudował ulicę Boryszewską na odcinku około kilometra, czyli od skrzyżowania z ul. Żyzną do miejsca, w którym funkcjonuje skład materiałów budowlanych. Do zrobienia pozostał fragment ok. 350 metrów do ronda im. Stanisława Osieckiego.

– Przebudowa tego odcinka ulicy – z racji właśnie sąsiedztwa składu budowlanego – wymagała przygotowania takiego projektu drogi, który sprosta większym obciążeniom niż ta wcześniej zmodernizowana – tłumaczy Hubert Woźniak z biura prasowego płockiego ratusza. – Prace na tym odcinku już się toczą.

Koszt budowy tego fragmentu ul. Boryszewskiej sięga prawie 3 mln zł. Z Rządowego Funduszu Dróg miasto pozyskało prawie 1,8 mln zł dofinansowania. – Kontrakt ten obejmuje jeszcze prace w ul. Urodzajnej. Ta ostatnia ulica jest dziś wyłożona asfaltowym destruktem. Miejski Zarząd Dróg, który jest inwestorem, planuje na odcinku ulicy Urodzajnej od skrzyżowania z ul. Boryszewską do powstającego osiedla mieszkaniowego niedaleko al. Armii Krajowej, ułożyć na tej nawierzchni gładką, dwuwarstwową nakładkę bitumiczną – wyjaśnia Woźniak.

Rozwiązanie takie drogowcy zastosowali już np. na ul. Parcele w Imielnicy i sprawdza się. Choć nie będzie tu na razie chodnika, czy oświetlenia – droga będzie miała od 4 do 4,5 metra szerokości i będzie wygodnym skrótem między Podolszycami, a Boryszewską.

To jednak nie koniec prac w tym miejscu. – Drogowcy zlecą jeszcze jedno zadanie. Jest taki odcinek ul. Boryszewskiej, który znajduje się między skrzyżowaniem z ul. Żyzną, a jarem Rosicy i przecinającym ją mostkiem na granicy miasta. Funkcjonuje on jako dojazd do Starego Boryszewa na terenie sąsiedniej gminy Radzanowo. Dziś jeździmy tam po betonowych płytach. MZD przykryje je teraz warstwą asfaltu – informuje Hubert Woźniak. Dodaje, iż o ile pogoda pozwoli prace zakończą się jeszcze w tym roku. Łącznie te trzy inwestycje pochłoną blisko 4 mln zł.

W związku z tymi pracami od 5 listopada, aż do odwołania autobusy Komunikacji Miejskiej linii nr 20 jeżdżą objazdem przez drogę wojewódzką nr 567 (trasa w kierunku Płońska) z ominięciem przystanków przy ul. Boryszewskiej.

Fot. Urząd Miasta Płocka.

Idź do oryginalnego materiału