Warszawski system komunikacji miejskiej przechodzi kolejne modyfikacje, które zaczną obowiązywać od 1 listopada 2024 roku. Zmiany wynikają z otwarcia nowej trasy tramwajowej do Wilanowa, która znacząco usprawnia dojazd z tego rejonu do centrum miasta.
Fot. DALL·E 3 / Warszawa w Pigułce
Co Się Zmienia?
Likwidacja linii 522: Autobusy linii 522, które kursowały między Miasteczkiem Wilanów a Dworcem Centralnym, zostaną wycofane. Powód tej decyzji to pokrywanie się ich trasy z nowo otwartymi liniami tramwajowymi nr 14 i 16, które efektywnie łączą te same punkty.
Modyfikacje w linii 519: Linia 519, dotychczas kursująca skróconą trasą z Wilanowa do Dworca Centralnego, zostanie dostosowana do nowych warunków komunikacyjnych. Od 1 listopada autobusy linii 519 przestaną realizować skrócone kursy między Wilanowem a Dworcem Centralnym. Linia ta będzie kontynuować kursy na swojej pełnej trasie do Powsina.
Nowa Trasa dla Linii 519
Od 16 listopada planowane są dalsze zmiany w trasie linii 519. Autobusy będą kursować z Powsina przez Wilanów do stacji metra Wilanowska. To usprawnienie ma na celu optymalizację przepływu pasażerów i umożliwienie łatwych przesiadek na metro i tramwaje linii 14 oraz 16.
Korzyści z Zmian
Nowe rozwiązania komunikacyjne mają na celu usprawnienie transportu publicznego i zmniejszenie czasu przejazdów dla mieszkańców Warszawy, szczególnie tych z dzielnicy Wilanów. Otwarcie trasy tramwajowej do Wilanowa zwiększa dostępność do kluczowych punktów w mieście, takich jak ulica Marszałkowska, Dworzec Centralny oraz stacje metra Politechnika, Centrum i Świętokrzyska.
Co z Pasazerami?
Mieszkańcy Warszawy oraz użytkownicy komunikacji miejskiej powinni przygotować się na zmiany i zaplanować alternatywne trasy dojazdu, szczególnie w pierwszych dniach po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy. Zarząd Transportu Miejskiego zaleca korzystanie z aplikacji mobilnych do planowania podróży, które uwzględniają aktualne zmiany w rozkładach jazdy.
Zmiany w komunikacji miejskiej są odpowiedzią na rosnące potrzeby mieszkańców i są krokiem w kierunku bardziej zintegrowanego systemu transportu publicznego w stolicy.