Meta wprowadza nowe opcje dla użytkowników w Unii Europejskiej.
Meta, właściciel Facebooka i Instagrama, wprowadza zmiany w wyświetlaniu reklam dla użytkowników z Unii Europejskiej.
Meta w Irlandii
Osoby, które zdecydują się na mniej spersonalizowane reklamy, mogą napotkać na „obowiązkowe reklamy”, wyświetlane przez kilka sekund.
Zmiany te, zapowiedziane przez firmę Meta, mają na celu dostosowanie się do rosnących wymagań regulacyjnych Unii, a także zwiększenie wartości dla reklamodawców, choćby w sytuacji ograniczonego dostępu do danych użytkowników.
W komunikacie poinformowano:
Wprowadzamy przerwy reklamowe, które pozwolą reklamodawcom na dotarcie do szerszej grupy odbiorców w środowisku z ograniczonym dostępem do danych.
Firma dodała, iż reklamy bez możliwości pominięcia są już powszechnie stosowane przez inne platformy i ich konkurentów.
Nowy wybór dla użytkowników Facebook i Instagram
Użytkownicy Facebooka i Instagrama, którzy zdecydują się na bezpłatne korzystanie z platformy, będą mieli teraz możliwość wyboru między reklamami spersonalizowanymi a mniej spersonalizowanymi.
Wybierając opcję mniej spersonalizowanych reklam, użytkownicy będą widzieli treści oparte na kontekście i minimalnych danych, takich jak wiek, płeć, lokalizacja oraz sposób interakcji z reklamami, bez odwołań do historii przeglądania czy aktywności online.
Aby zachęcić użytkowników do rezygnacji z reklam, Meta ogłosiła obniżkę cen za subskrypcje bez reklam o 40%: z 10 do 6 euro dla wersji w przeglądarce oraz z 13 do 8 euro na urządzeniach iOS i Android.
Mimo tej zachęty Meta przyznaje, iż liczba osób korzystających z opcji bez reklam stanowi jedynie niewielki procent użytkowników, co nie wpływa znacząco na przychody firmy.
Reklama spersonalizowana
Firma zaznacza, iż większość użytkowników prawdopodobnie pozostanie przy opcji reklam spersonalizowanych, choćby mając do wyboru nową, mniej spersonalizowaną wersję.
Meta poinformowała, iż nowa opcja zostanie wdrożona niedługo i użytkownicy w Unii Europejskiej zostaną o niej powiadomieni.
Powiadomienia będą początkowo możliwe do odrzucenia, ale po pewnym czasie staną się one obowiązkowe do zaakceptowania.
Decyzję dotyczącą wyświetlania mniej spersonalizowanych reklam lub powrotu do reklam spersonalizowanych będzie można zmienić w ustawieniach konta.