Mieszkańcy sołectwa Pław mają dość. Chodzi o niebezpieczne zachowanie kierowców przejeżdżających przez ulicę Parkową, czyli drogę krajową 32 pomiędzy Pławiem a Gronowem. Wyprzedzanie „na trzeciego” i jazda z podwójnie dozwoloną prędkością to tylko niektóre z nich. Kilka dni temu sołtyska wsi złożyła petycję do dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Zielonej Górze, w której apeluje o wprowadzenie zmian w organizacji ruchu i wdrożenie nowych przepisów, pozwalających ograniczyć brawurową jazdę kierowców na tym odcinku drogi.
Od tablicy z nazwą miejscowości „Pław” do znaku informującym o terenie zabudowanym jest odcinek o 600 metrach długości, gdzie obowiązuje ograniczenie do 70km/h.
– To nic nie daje, bo żaden kierowca się do tego nie stosuje – mówi Lidia Tylczyńska, sołtyska wsi Pław:
Petycję popiera także Bogdan Zaraza, wójt gminy Dąbie. Podkreśla on jednak, iż winni w tej sytuacji są przede wszystkim kierowcy:
Zarówno mieszkańcy jak i samorządowcy mają kilka pomysłów na rozwiązanie tego problemu.
– Jako radny wszystkich Lubuszan i mieszkaniec gminy Dąbie, czuję się zobowiązany do tego, aby pomóc mieszkańcom wsi Pław – dodaje Leszek Turczyniak, radny sejmiku województwa lubuskiego:
Mieszkańcy zwracają uwagę na to, iż zbyt gwałtownie jadące i wyprzedzające się samochody utrudniają im codzienne funkcjonowanie.
– Codziennie obserwujemy tutaj niebezpieczne zachowania kierowców, często też trudno nam wyjechać z posesji – mówi Artur Przybyłek, mieszkaniec ulicy Parkowej:
Z kolei Emilia Błach, jedna z mieszkanek wsi Pław, obawia się o bezpieczeństwo swoich dzieci:
Ruchliwa ulica i niebezpieczne zachowania kierujących pojazdami to problem także dla przedsiębiorców i rolników z sołectwa.
– Sam zostałem ofiarą brawurowej jazdy jednego z kierowców – dodaje Damian Suder, właściciel gospodarstwa rolnego we wsi Pław:
W złożonej petycji sołtyska w imieniu swoim i mieszkańców wnosi m. in. o wprowadzenie terenu zabudowanego, przeprowadzenie pilnej analizy bezpieczeństwa i pomiarów prędkości na wskazanym odcinku, rozważenie instalacji fotoradarów i dodatkowego oznakowania oraz wprowadzenie zakazu wyprzedzania na całym niebezpiecznym odcinku drogi.