Trwa budowa Trasy Wolbromskiej – zachodniej obwodnica Zielonek, która ma poprawić wyjazd z Krakowa na północ i odciążyć istniejące drogi dojazdowe do stolicy Małopolski z gminy Zielonki. Układane są masy bitumiczne, w tym na wiadukcie nad linią kolejową. Widać już rondo turbinowe (zjazd w kierunku ul. Glogera). niedługo zaczną się prace na skrzyżowaniu z ul. Pachońskiego. Odcinek ma być gotowy jeszcze w tym roku.
Krakowski odcinek Trasy Wolbromskiej – zachodniej obwodnicy Zielonek rozpoczyna się w rejonie ul. Pachońskiego, gdzie łączy się z budowaną w tej chwili pod nadzorem Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie linią tramwajową do Górki Narodowej. W ramach zadania powstanie około kilometrowy odcinek nowej drogi kategorii G do granicy Krakowa, posiadającej dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, wraz z chodnikiem i ścieżkami rowerowymi. Wybudowany zostanie łącznik pomiędzy nową trasą, a ul. Glogera wraz z rondem turbinowym. Rozbudowana na około 200 metrach będzie również ul. Glogera. W ramach zadania powstanie również wiadukt nad torami kolejowymi oraz przejście podziemne umożliwiające ruch pieszy i rowerowy.
fot. ZIM w Krakowie
21 lipca, w siedzibie krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, w obecności wicemarszałka Małopolski Łukasza Smółki podpisał też kontrakt na dofinansowanie budowy II etapu obwodnicy Zielonek. Nowa trasa powstanie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 794 od węzła z Północną Obwodnicą Krakowa do skrzyżowania z ul. Krakowskie Przedmieście w Trojanowicach. W ramach odcinka o długości ok. 2 km zaprojektowane zostaną m.in. dwa wiadukty, most, chodniki i ścieżki rowerowe, a także drogi dojazdowe do obsługi terenów przyległych.
Patrycja Bliska