W wiosnę na dwóch kółkach – od dziś 2400 rowerów miejskich we Wrocławiu

1 miesiąc temu

Mamy marzec, wiosnę czuć w powietrzu, a na pewno od dziś będzie widać na drogach Wrocławia. I to nie tylko dlatego, iż 8 ekip zakontraktowanych w ZDiUMie przez cały tydzień poza godzinami szczytu łata już od trzech tygodni pozimowe dziury (nota bene: widzisz dziurę? zgłoś: zgł[email protected]). Od dziś „pełną parą” ruszają rowery miejskie! 230 stacji 2400 rowerów odświeżonych zimą w warsztatach wraca na ulice Wrocławia. (zimą rowerów było około 1000) Poniżej szczegóły!

Od 1. marca Wrocławski Rower Miejski w pełnej odsłonie

Rowery Miejskiej w pełnym składzie wracają na wrocławskie ulice. 1 marca firma Nextbike, która zarządza wrocławskim systemem, udostępni mieszkańcom ponad 2400 jednośladów.

Wrocławski Rower Miejski działa nieprzerwanie od 2011 roku. Przez 13 lat był sukcesywnie rozwijany.

– w tej chwili Wrocław może pochwalić się drugim co do wielkości (po Warszawie) systemem rowerów miejskich w Polsce. I w przeciwieństwie wielu polskich miast – my tę ofertę rozwijamy i rozwijać będziemy. Pierwsze stacje pojawiły się w aglomeracji, poza Wrocławiem. W przetargu, który będziemy ogłaszać w tym roku, będziemy wymagać od operatora budowy stacji także w gminach okalających Wrocław – opowiada Monika Kozłowska-Święconek dyrektorka Biura Zrównoważonej Mobilności.

Na razie jednak w okresie wiosenno-letnim do dyspozycji wrocławianek i wrocławian będzie 2300 rowerów standardowych, 100 rowerów elektrycznych i 34 rowery niestandardowe, wśród nich cargo, handbike czy tandemy.

Zima doskonała na rower

Rower we Wrocławiu już dawno przestał być tylko sezonowym środkiem transportu. Od 2019 roku w naszym mieście rowery miejskie można wypożyczać przez cały rok z czego wrocławianie i turyści korzystają.

– w okresie zimowym, czyli od grudnia do końca lutego rowery miejskie były wypożyczane we Wrocławiu ponad 130 tysięcy razy. Użytkownicy w tym okresie korzystali z nich w sumie przez 2 810 880 minut, co jest odpowiednikiem ponad 5 lat – mówi Urszula Jagielnicka prywatnie „całoroczna rowerzystka”, a zawodowo pracowniczka Biura Zrównoważonej Mobilności UM Wrocławia.

W ostatnich latach z krótkoterminowych wypożyczalni rowerów zrezygnowały m.in. Poznań i Łódź. Kraków natomiast postawił na wypożyczenia długoterminowe (od jednego do trzech miesięcy). Jaki los czeka rower publiczny we Wrocławiu?

– Rower miejski we Wrocławiu doskonale sprawdza się, jako uzupełnienie systemu transportu miejskiego. Dzięki dużej liczbie stacji, które funkcjonują już na każdym osiedlu, można nim wygodnie i gwałtownie dojechać z punktu A do punktu B, dlatego nie ma planu, aby w naszym mieście z niego rezygnować, przeciwnie będziemy system z gminami aglomeracji rozwijać. – dodaje Jagielnicka.

Zasady wypożyczania rowerów miejskich

Aby móc korzystać z rowerów miejskich należy zarejestrować się w systemie Wrocławskiego Roweru Miejskiego, wprowadzić opłatę inicjalną w wysokości 10 zł i pobrać bezpłatną aplikację mobilną WRM. Wypożyczając rower standardowy przez pierwsze 20 minut jedziemy za darmo. Opłata za kolejne 40 minut to 3 zł, a druga i każda kolejna rozpoczęta godzina to opłata w wysokości 6 zł/h. Za pozostawienie roweru poza stacją naliczana jest opłata dodatkowa w wysokości 5 zł. Natomiast odprowadzenie tak pozostawionego roweru na stację to 3 zł na konto użytkownika. Dokładny cennik dostępny jest na stronie: www.wroclawskirower.pl

Idź do oryginalnego materiału