Warszawa Wschodnia: 4 miliardy złotych na rewolucję w infrastrukturze!

3 dni temu

W sercu Warszawy szykuje się ważne przedsięwzięcie infrastrukturalne, które może całkowicie odmienić wygląd i funkcjonowanie miasta. Znajdująca się na mapie inwestycji stolica planuje wdrożenie projektu modernizacji za około 4 miliardy złotych, a proces wyboru wykonawcy tej kompleksowej inicjatywy właśnie ruszył.

Nowa era dla Warszawy Wschodniej

Dworzec kolejowy Warszawa Wschodnia, pełniący kluczową rolę w systemie transportowym miasta, jest przedmiotem planowanej transformacji. Ta inicjatywa nie tylko wspiera dalszy rozwój warszawskiej infrastruktury kolejowej, ale również ma na celu poprawę codziennego życia mieszkańców i podróżnych. Przetarg na realizację projektu już trwa, a jego początek planowany jest na przyszły rok, z zakończeniem w 2029 roku. Zadanie będzie realizowane z budżetem dwukrotnie większym niż w przypadku niedawnej modernizacji Warszawy Zachodniej. Codziennie przez ten dworzec przejeżdża około 1000 pociągów, co plasuje go na drugim miejscu pod względem wielkości w mieście.

Kluczowe elementy przebudowy

Przebudowa Warszawy Wschodniej to złożone przedsięwzięcie, wymagające szczegółowego planowania. Projekt obejmuje modernizację siedmiu peronów, budowę innowacyjnych przejść podziemnych z windami i schodami ruchomymi oraz utworzenie nowego łącznika między tunelami. Ważnym aspektem jest również przebudowa ponad 46 km torów i instalacja 57 km nowej sieci trakcyjnej. Pasażerowie skorzystają z dynamicznego systemu informacji oraz nowego peronu rezerwowego, co zapewni wygodne podróżowanie w trakcie prac budowlanych. Połączenie przystanku kolejowego z metrem także jest w planach, a cały proces będzie prowadzony bez przerwy w kursowaniu pociągów, co stanowi spore wyzwanie logistyczne.

Warunki przetargu i unijne priorytety

Przetarg na realizację tej inwestycji jest dostępny wyłącznie dla firm z Unii Europejskiej. Taki krok ma na celu chronienie rynku wewnętrznego i zapewnienie najwyższych standardów wykonania. Oferty z państw spoza UE nie będą brane pod uwagę, co sprzyja unijnym przedsiębiorstwom. To kolejny tego typu przetarg organizowany w tym roku przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Po zakończeniu modernizacji Warszawy Wschodniej planowane jest rozpoczęcie ostatniego etapu modernizacji warszawskiej linii średnicowej, obejmującego odcinek od Warszawy Zachodniej do Warszawy Stadion.

Idź do oryginalnego materiału