Ważne zmiany w korzystaniu z RPWDL 1.0 i 2.0

wil.org.pl 1 miesiąc temu

31 stycznia 2025 r. nastąpi wyłączenie RPWDL 1.0. Od tego momentu obsługa ksiąg rejestrowych i dostęp do nich będą możliwe wyłącznie poprzez RPWDL 2.0.

Wcześniej przeniesiona zostanie zawartość rejestru z wersji 1.0 do wersji 2.0 RPWDL.

Od 19 grudnia 2024 roku:

Wszystkie nowe wnioski można złożyć wyłącznie w RPWDL 2.0, wnioski utworzone przed 19 listopada 2024 r. i niezłożone do organów rejestrowych zostaną zarchiwizowane w RPWDL 2.0 bez dalszej możliwości procesowania.

Do 26 grudnia 2024 roku:

  • należy dokończyć w RPWDL 1.0 składanie wniosków, które rozpoczęto w RPWDL 1.0 między 19 listopada 2024 r. a 19 grudnia 2024 r.,
  • w przeciwnym razie wyżej wymienione wnioski zostaną zarchiwizowane w RPWDL 2.0 i konieczne będzie złożenie wniosku ponownie w RPWDL 2.0.

Do 10 stycznia 2025 roku:

  • organy rejestrowe mogą oceniać wnioski w RPWDL 1.0, które zostały złożone między 19 listopada 2024 r. a 26 grudnia 2024 r.,
  • jeżeli wniosek złożony w RPWDL 1.0 po 19 grudnia 2024 nie zostanie oceniony do 10 stycznia 2025 roku, konieczne będzie ponowne jego złożenie w RPWDL 2.0.

Do 17 stycznia 2025 roku:

  • należy uzupełnić wnioski, które zostały złożone w RPWDL 1.0 między 19 listopada 2024 r. a 26 grudnia 2024 r., a które zostały zwrócone przez organ rejestrowy,
  • w przeciwnym razie wyżej wymienione wnioski zostaną zarchiwizowane w RPWDL 2.0 i konieczne będzie złożenie wniosku ponownie w RPWDL 2.0.

31 stycznia 2025 roku:

RPWDL 1.0 zostanie wyłączony. Wszystkie nieprzeprocesowane wnioski zostaną zarchiwizowane w RPWDL 2.0 i konieczne będzie złożenie wniosku ponownie w RPWDL 2.0.

Od grudnia także e-płatności i raporty publiczne

Po 19 grudnia 2024 r. w RPWDL 2.0 możliwe będzie uruchomienie przez organ rejestrowy elektronicznego wnoszenia opłaty za wniosek składany przez podmioty i praktyki. Uruchomienie tej opcji płatności jest dobrowolne i zależy od decyzji organu rejestrowego. Cały czas będzie też możliwe wybranie opcji płatności tradycyjnej i dodanie potwierdzenia za wniesienie opłaty w dotychczasowy sposób.

Jednocześnie w systemie RPWDL 2.0 dla wszystkich użytkowników (także niezalogowanych) zostaną udostępnione raporty publiczne. Użytkownicy będą mieli możliwość konfiguracji raportowanych danych według dostępnych parametrów. Dla pracowników instytucji udostępnione zostaną dedykowane raporty instytucjonalne.

Idź do oryginalnego materiału