Wiadukt prawie gotowy. Teraz pora na budowę ronda turbinowego u zbiegu ulic Żeromskiego i Zbrowskiego

mojradom.pl 1 dzień temu

Teraz pora na przebudowę skrzyżowania (fot. MZDiK Radom)

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji otworzył właśnie oferty, które wpłynęły na ogłoszony przez drogowców przetarg na rozbudowę skrzyżowania ulic Żeromskiego i Zbrowskiego na skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Wykonaniem inwestycji zainteresowanych jest siedem firm.

- Najtańsza z nich opiewa na kwotę 4 mln 891 tys. zł. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji przeznaczył na realizację tej inwestycji 5 mln zł. w tej chwili trwa analizowanie ofert pod kątem formalnym, prawnym i rachunkowym - wyjaśnia Łukasz Kościelniak, rzecznik MZDiK w Radomiu.

U zbiegu ulic Żeromskiego i Zbrowskiego powstanie rondo turbinowe, które zastąpi dotychczasowe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. - Na każdym wlocie wyznaczone będą po dwa pasy ruchu. Dodatkowo wybudowane zostaną chodniki, ciągi pieszo-rowerowe oraz ścieżka rowerowa. Pojawi się nowe oświetlenie. Wykonane zostaną także nowe odcinki kanalizacji deszczowej, wodociągu, gazociągu oraz instalacji teletechnicznych - wymienia rzecznik. Jak dodaje, przebudowa skrzyżowania jest konieczna ze względu m.in. na wybudowany wiadukt w ciągu ul. Żeromskiego. - Ciągi dla pieszych i rowerzystów wzdłuż ulicy Żeromskiego muszą być dostosowane do planów innych inwestycji w tym rejonie. Dodatkowo potrzebne są zmiany ze względu na wcześniejsze modyfikacje geometrii jezdni. Nowe rondo usprawni ruch w tym rejonie, zwłaszcza dla osób, które będą chciały wjechać z trasy N-S na nowy wiadukt - tłumaczy Łukasz Kościelniak.

Na czas prac skrzyżowanie nie zostanie zamknięte, roboty bowiem będą prowadzone "pod ruchem". Wykonawca na ich realizację będzie miał pięć miesięcy.

Nowym wiaduktem pojedziemy (i przejdziemy) 27 czerwca, wraz ze zmianą rozkładu jazdy komunikacji miejskiej na wakacyjny. Natomiast od 30 czerwca na przystanku Radom Wschód, który powstał pod obiektem zatrzymywać się będzie 50 pociągów (z wyjątkiem dwóch) Kolei Mazowieckich, a po korekcie grudniowej rozkładu niewykluczone, iż także składy Inter City. PKP analizuje takie możliwości.

bdb

Idź do oryginalnego materiału