Obiekt w ciągu DK 46 oddano do użytku już w styczniu, ale przez cały czas trwały prace przy budowie dojazdów. Nowy wiadukt jest wyższy, a koszty budowy wyniosły prawie 20 mln zł.
– Budowa wiaduktu jest częścią większej inwestycji – mówi Agata Andruszewska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu. – Poza tym wykonawca przystąpił do przebudowy odcinka drogi krajowej 46, po to żeby dowiązać nową trasę do nowo wybudowanego obiektu. Natomiast na wiadukcie wykonano poszczególne warstwy konstrukcyjne jezdni, ułożono warstwy nawierzchni: wiążącą, ścieralną. Postawiono także oznakowanie poziome w technologii grubowarstwowej.
Plan przewiduje, iż DK46 będzie dwujezdniowa. Nowa jezdnia ma być wybudowana od obwodnicy Niemodlina do granic Opola.
Ponadto przewidywana jest budowa jeszcze jednego wiaduktu nad torami PKP dla odcinka Dąbrowa – Opole. Jednocześnie na trasie Niemodlin – Dąbrowa mają powstać dwa równoległe obiekty mostowe nad autostradą A4. Będzie się to wiązać z częściową rozbudową węzła Opole Zachód w połączeniu z planowaną budową dwujezdniowej DK 46.
Prace na tych odcinkach są planowane na lata 2026-2028.
Agata Andruszewska:
autor: Sara Rostkowska