Od 20 października br. rządowy program, finansowany z Krajowego Planu Odbudowy (KPO), wprowadza przełomowe zmiany, które obejmują szersze grono beneficjentów i nowe kategorie pojazdów, w tym lekkie samochody dostawcze i małe busy. Dzięki dopłatom sięgającym choćby 70 tys. zł na pojazdy dostawcze, modele takie jak Ford E-Transit czy E-Transit Custom stają się jeszcze bardziej dostępne, wspierając przedsiębiorstwa w obniżaniu kosztów operacyjnych i emisji CO2.Program „NaszEauto” jest zarządzany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) we współpracy z Ministerstwem Klimatu i Środowiska działa od początku 2025 roku. Do 7 października 2025 złożono ponad 16 tys. wniosków na kwotę przekraczającą 500 mln zł, co świadczy o zainteresowaniu Polaków zeroemisyjnym transportem. Najnowsze zmiany ogłoszone po konsultacjach z branżą motoryzacyjną, odpowiadają na potrzeby rynku, wprowadzając bardziej dostępny i elastyczny system wsparcia. Budżet programu wynosi w tej chwili 1,1 mld zł, a nabór wniosków potrwa do 30 kwietnia 2026 r. lub do wyczerpania środków. Uproszczenie procedur, dostawcze do 3,5 tony bez górnej ceny!Rewolucja w „NaszEauto” polega na otwarciu programu na nowe kategorie pojazdów i beneficjentów. Dotąd wsparcie ograniczało się do samochodów osobowych kategorii M1 o maksymalnej cenie wynoszącej 225 tysięcy złotych netto, z dopłatami do 40 tys. zł. Dzięki temu w programie było dostępnych sześć modeli Forda: Mustang Mach-E, Explorer, Capri, Puma Gen-E, E-Tourneo Courier oraz E-Transit Custom Kombi.Teraz program obejmuje także lekkie pojazdy dostawcze kategorii N1 (do 3,5 t) z dopłatami do 70 tys. zł (maksymalnie 30% ceny netto pojazdu) oraz pojazdy kategorii M2 (do 5 t) z możliwością uzyskania choćby 600 tys. zł wsparcia (maksymalnie 50% ceny netto pojazdu). Dzięki temu gama objętych możliwością dofinansowania samochodów Forda zwiększyła się do dziewięciu. Dołączyły bowiem do niej E-Transit, E-Transit Custom oraz E-Transit Courier. Po szczegóły zakupu, najmu długoterminowego tych samochód odsyłamy do: Firmy i instytucje publiczne. Koniec z ograniczemiani kto może, a kto nie, dostać dotację na elektrykaCo równie istotne, krąg beneficjentów poszerzono o instytucje publiczne, organizacje pozarządowe, parki narodowe, szkoły, szpitale, jednostki medyczne i samorządy. Dzięki temu program staje się narzędziem nie tylko dla osób prywatnych i mikroprzedsiębiorców, ale także dla podmiotów realizujących zadania publiczne. Uproszczono także procedury: zniesiono premię za niski dochód, a premia za zezłomowanie (do 10 tys. zł) nie wymaga już wpisu pojazdu w środki trwałe. Wśród modeli kwalifikujących się do dopłat znajdują się w pełni elektryczne samochody dostawcze Forda:Ford E-Transit, najlepiej sprzedający się elektryczny van w Polsce w 2023 i 2024 roku, który jest wybierany przez liderów logistyki, takich jak InPost, DHL czy GLS. Jego cena startuje od 195 500 zł netto, co oznacza, iż samochód z dopłatą można nabyć już za 136 850 zł,Ford E-Transit Custom, który idealnie sprawdza się w małych i średnich firmach oraz instytucjach. Z ceną katalogową od 128 900 zł, jest teraz dostępny już od 90 230 zł,Ford E-Transit Courier, mały elektryczny van doskonały dla miejskiej logistyki. Jego cena startuje od 92 000 zł, co oznacza, iż z dopłatą samochód jest dostępny już od 64 400 zł.Ford E-Transit Courier, mały elektryczny van doskonały dla miejskiej logistyki. Jego cena startuje od 92 000 zł, co oznacza, iż z dopłatą samochód jest dostępny już od 64 400 zł.Ford E-Transit, najlepiej sprzedający się elektryczny van w Polsce w 2023 i 2024 roku. Jego cena startuje od 195 500 zł netto, co oznacza, iż samochód z dopłatą można nabyć już za 136 850 zł Co istotne, nie wprowadzono maksymalnej ceny zeroemisyjnego pojazdu elektrycznego kategorii N1 objętego dofinansowaniem, co oznacza, iż mogą zostać nim objęte wszystkie wersje elektrycznych samochodów dostawczych Forda, także np. E-Transit Custom o mocy 286 KM w topowej wersji wyposażenia MS-RT.Ford E-Transit CustomFord E-Transit Custom. Elektyczny dostawczak podobnie jak Ford Ranger Hybrid oferuje możliwość podłączenia narzędzi i maszyn elektycznych z dniazdkiem które pozwala na moc maksymalną 2,3 kW poboru prądu, i zabezpieczeniem 10A.