Wieloaspektowy proces przetargowy na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Złocieńca w ramach drogi krajowej nr 20

1 tydzień temu

Na przeprowadzenie projektu i budowy obwodnicy Złocieńca, która będzie częścią ciągu Drogi Krajowej nr 20, zgłosiło się łącznie osiem różnych firm. Różnice w cenach proponowanych przez potencjalnych wykonawców są znaczne – wahają się od kwoty 141,4 mln zł do aż 236,1 mln zł. Najniższa kwota wyszła z oferty spółki PORR. Wszystkie nadesłane oferty zostaną teraz dokładnie przeanalizowane i ocenione, aby wybrać tę najbardziej korzystną z punktu widzenia finansowego i technicznego.

Planowana trasa obwodnicy, będąca częścią DK20, ma długość około 7,8 km i skierowana jest tak, aby ominąć od południa Złocieniec i leżącą na zachód od miasta miejscowość Rzęśnica. Prace związane z tym projektem wynikają z Programu budowy 100 obwodnic i według planu mają zostać ukończone w roku 2029.

Zakres prac przyszłego wykonawcy będzie obejmował opracowanie projektu budowlanego, na co firma będzie miała przeznaczone 10 miesięcy. Po tym etapie, kolejnym krokiem będzie uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Samo wykonanie robót budowlanych ma potrwać 20 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych, tj. od 16 grudnia do 15 marca.

Oferty będą oceniane na podstawie kilku kryteriów. Największe znaczenie, bo aż 60 proc., będzie miała cena. Kolejnym ważnym aspektem, stanowiącym 30 proc. oceny, będzie przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe. Ostatnie 10 proc. oceny będzie zależne od przedłużenia gwarancji na instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze.

Idź do oryginalnego materiału