Węgierska linia lotnicza Wizz Air ogłosiła plany dalszego rozwoju swojej działalności w Warszawie. Przewoźnik nie tylko wprowadza nowe połączenie, ale także stawia sobie ambitne cele dotyczące liczby pasażerów obsługiwanych na Lotnisku Chopina.
Fot. Warszawa w Pigułce
Nowa trasa z Warszawy
Wizz Air planuje otworzyć nowe połączenie z Warszawy do Genui we Włoszech. Start tego połączenia zaplanowano na czerwiec 2025 roku. To kolejny krok w rozbudowie siatki połączeń z polskiej stolicy.
Zwiększenie częstotliwości lotów
Oprócz nowej trasy, Wizz Air zamierza zwiększyć częstotliwość lotów na istniejących już połączeniach. Dotyczy to tras do:
- Mediolanu-Bergamo
- Kopenhagi
- Sztokholmu
Ambitne cele przewozowe
Wizz Air ma ambitne plany dotyczące liczby pasażerów obsługiwanych w Warszawie:
- W bieżącym roku firma przewiduje obsłużenie 4,8 mln pasażerów z Lotniska Chopina
- To znaczący wzrost w porównaniu do 3 mln pasażerów obsługiwanych przed pandemią COVID-19
Rozwój floty
Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu, Wizz Air planuje wprowadzić do warszawskiej bazy nowy samolot. To pozwoli na obsługę nowej trasy i zwiększenie częstotliwości lotów na istniejących połączeniach.
Strategia wzrostu w Polsce
Wizz Air jasno deklaruje swoje ambicje na polskim rynku. Celem firmy jest zostanie liderem rynku, awansując z obecnej pozycji numer dwa. W lecie tego roku udział Wizz Air w polskim rynku lotniczym wyniósł 23%.
Wyzwania
Głównym wyzwaniem dla dalszego rozwoju Wizz Air w Warszawie jest ograniczona przepustowość Lotniska Chopina. Przewoźnik deklaruje, iż dokłada wszelkich starań, aby wykorzystać każdy dostępny slot na tym lotnisku.
Wizz Air w liczbach
- Flota: 224 samoloty Airbusa
- Sieć połączeń: 800 tras w ponad 50 krajach
- Zatrudnienie: 8,1 tys. osób
- Liczba pasażerów: 62,4 mln w ciągu ostatnich 12 miesięcy (stan na koniec września)
Obecność w Polsce
- 5 baz operacyjnych
- 30 samolotów stacjonujących w Polsce
- 158 obsługiwanych tras
- Połączenia do 28 państw z 10 polskich lotnisk
Wizz Air jasno daje do zrozumienia, iż Warszawa i polski rynek są priorytetem w strategii rozwoju firmy. Plany na rok 2025 obejmują nie tylko zwiększenie liczby pasażerów, ale także rozbudowę siatki połączeń i floty.