Wodorowy autobus projektu firm Toyota i Isuzu

3 godzin temu

Toyota Motor Corporation wraz z Isuzu Motors Limited rozpoczęły przygotowania do wprowadzenia na rynek nowej generacji autobusów wodorowych. Na mocy umowy zawartej w Tokio firmy opracują i rozpoczną produkcję pojazdów wykorzystujących wodorowe ogniwa paliwowe, a kooperacja przyczyni się do obniżenia kosztów produkcji poprzez standaryzację podzespołów stosowanych zarówno w pojazdach elektrycznych, jak i tych zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Nowe autobusy powstaną na bazie niskopodłogowej platformy elektrycznej opracowanej, zaprojektowanej i rozwijanej przez firmę Isuzu wspólnie z Hino. Zaprezentowana po raz pierwszy w 2024 roku platforma zostanie połączona z systemem ogniw paliwowych opracowanym przez Toyotę. Produkcja pojazdów ma rozpocząć się w jeszcze w 2026 roku w mieście Utsunomiya w fabryce J-Bus, która jest spółką joint-venture Isuzu i Hino.

Toyota uznaje wodór za najważniejszy element przyszłego systemu energetycznego i konsekwentnie rozwija inicjatywy obejmujące jego produkcję, transport, magazynowanie oraz wykorzystanie, współpracując z licznymi partnerami reprezentującymi różne sektory gospodarki. Dzięki partnerstwu z Toyotą Isuzu rozszerzy gamę autobusów o pojazdy zasilane wodorem, a obie firmy będą także współpracować z samorządami oraz przedsiębiorstwami w różnych regionach zgodnie z wytycznymi japońskiego Ministerstwa Gospodarki, Handlu i Przemysłu Japonii z maja tego roku. Wszystkie działania mają na celu popularyzację autobusów na wodór nowej generacji i konsekwentne redukowanie emisji CO2.

Idź do oryginalnego materiału