
Centrum handlowe Woodbridge Square niedługo przestanie istnieć
Centrum handlowe Woodbridge Square w Vaughan może niedługo zniknąć z mapy – jego miejsce ma zająć nowoczesne, wieloetapowe osiedle mieszkaniowo-komercyjne. Właściciel nieruchomości, firma Morguard Corporation, złożył w lipcu wniosek o pozwolenie na budowę, który zakłada całkowitą przebudowę działki przy Weston Road i Highway 7, w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady 400.
Zgodnie z projektem przygotowanym przez Turner Fleischer Architects, na terenie obecnego centrum handlowego powstanie dziewięć wieżowców mieszkalnych, liczących od 12 do aż 57 pięter. Najwyższy z budynków osiągnie niemal 185 metrów wysokości i stanie się jednym z dominant krajobrazowych tej części miasta. W nowych apartamentowcach znajdzie się łącznie niemal 4400 mieszkań.
Centralnym punktem inwestycji będzie zielona przestrzeń publiczna o powierzchni ponad 3700 m² – projektanci przewidzieli ją jako serce osiedla i miejsce spotkań dla mieszkańców.
Choć istniejące centrum handlowe zostanie rozebrane, w nowym kompleksie nie zabraknie przestrzeni komercyjnych. Partery budynków zostaną zagospodarowane pod działalność handlową i usługową. Według zapowiedzi ma tam powstać m.in. nowy duży supermarket. Nie wiadomo jednak, czy dotychczasowy najemca – Nations Fresh Foods – pozostanie w nowej lokalizacji. Znikną również inne popularne punkty, w tym lokalna placówka sieci Crumbl Cookies.
W pierwszej fazie inwestycji prace budowlane mają skupić się na północnej i wschodniej części działki – obecnych parkingach oraz jednopiętrowych pawilonach z lokalami Naan Kabob i Aroma Espresso Bar. Dzięki temu część istniejących sklepów i usług pozostanie na razie dostępna dla mieszkańców.
Nowe osiedle powstanie zaledwie dwa kilometry od stacji metra Vaughan Metropolitan Centre (linia 1 TTC), a dojazd do niej zapewni dedykowana linia autobusowa. Bliskość autostrady 400 i dogodny układ komunikacyjny sprawiają, iż planowana inwestycja ma szansę stać się atrakcyjnym miejscem zamieszkania i pracy.
Projekt przewiduje także znaczącą infrastrukturę transportową: 2900 miejsc parkingowych w trzypoziomowym garażu podziemnym oraz ponad 4400 stojaków rowerowych, co ma sprzyjać rozwojowi mobilności miejskiej w tej dynamicznie urbanizującej się części przedmieść Toronto.
Na podst. blogTO