Miejski Ośrodek Rehabilitacji i Usług Specjalistycznych w Głogowie rozpoczął rekrutację do projektu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami” dla JST – edycja 2025.
Jest to program Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, który w całości finansowany jest ze środków Funduszu Solidarnościowego. Gmina Miejska Głogów otrzymała na ten cel dokładnie 1.666.527,00 zł. Nabór potrwa od 7 do 17 stycznia i skierowany jest do osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów, którzy potrzebują wsparcia w codziennym funkcjonowaniu.
– Podstawowym celem tego projektu jest zwiększenie samodzielności osób z niepełnosprawnościami poprzez zapewnienie im indywidualnego wsparcia asystentów, którzy pomogą w realizacji codziennych zadań, takich jak zakupy, załatwianie spraw urzędowych czy uczestnictwo w życiu społecznym – mówi Agnieszka Dyk dyrektor MORiUS.
Usługi świadczone w ramach projektu będą dostosowane do potrzeb uczestników, a ich zakres będzie obejmował zarówno wsparcie w miejscu zamieszkania, jak i poza nim.
Zgłoszenia można składać osobiście w siedzibie Miejskiego Ośrodka Rehabilitacji i Usług Specjalistycznych w Głogowie, ul. C.K. Norwida 5 (parter – centrum podawcze)
Formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami oraz Regulamin rekrutacji i realizacji programu dostępny jest na stronie internetowej Miejski Ośrodek Rehabilitacji i Usług Specjalistycznych w Głogowie.