
Przedsięwzięcie pn.: „Wsparcie edukacyjne przedszkolaków w gminie Nowy Tomyśl” dofinansowane w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027.
- Program: Program Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027
- Priorytet: 9 Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (EFS+)
- Działanie: 9.2 Edukacja Przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe w ramach rozwoju lokalnego
- Całkowita wartość projektu: 754.216,58 zł
- Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 603.373,26 zł
Opis projektu:
Gmina Nowy Tomyśl uzyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej na projekt „Wsparcie edukacyjne przedszkolaków w gminie Nowy Tomyśl”, który zakłada rozszerzenie wsparcia logopedycznego dla dzieci wymagających terapii mowy poprzez zatrudnienie logopedy na dodatkowe godziny oraz zakup specjalistycznego wyposażenia i pomocy dydaktycznych, w szczególności związanych z terapią logopedyczną, a także materiałów wspierających rozwijanie umiejętności logicznego myślenia.
Projekt będzie realizowany w czterech przedszkolach publicznych oraz w czterech oddziałach przedszkolnych funkcjonujących przy szkołach podstawowych, w okresie od 1 lutego 2026 r. do 30 czerwca 2027 r.
Podmioty objęte wsparciem:
– Przedszkole nr 1 im. „Misia Uszatka” w Nowym Tomyślu,
– Przedszkole nr 2 „Plastusiowe Osiedle” w Nowym Tomyślu,
– Przedszkole nr 5 „Słoneczko” w Nowym Tomyślu,
– Przedszkole z oddziałami integracyjnymi w Glinnie,
– Szkoła Podstawowa im. Marii Kownackiej w Wytomyślu – oddziały przedszkolne,
– Szkoła Podstawowa im. Leonarda Śliwińskiego w Sątopach – oddziały przedszkolne,
– Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Borui Kościelnej – oddziały przedszkolne,
– Zespół Przedszkolno-Szkolny w Bukowcu – oddziały przedszkolne.
Głównym celem projektu jest podniesienie jakości edukacji przedszkolnej na terenie Gminy Nowy Tomyśl poprzez wsparcie dzieci z trudnościami logopedycznymi w okresie od 1 lutego 2026 r. do 30 czerwca 2027 r.
Efekty rzeczowe (produkty) planowane do uzyskania w wyniku realizacji projektu:
Wskaźniki kluczowe:
– Ludność objęta projektami w ramach strategii zintegrowanego rozwoju terytorialnego – 27 486 osób
– Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej – 594 osoby
– Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 10 osób
– Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1 podmiot
Wskaźniki specyficzne dla projektu:
– Liczba godzin zajęć z logopedą – 5760 godzin
– Liczba zakupionych laptopów – 1 szt.
Planowane rezultaty realizacji projektu:
– Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 534 osoby
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie










