Wsparcie finansowe z RFRD dla Powiatu Rzeszowskiego: podpisanie umów na modernizację dróg

carpatiabiznes.pl 1 miesiąc temu
Zdjęcie: rfrd 2025 powiat rzeszowski


Powiat Rzeszowski. Podpisano umowy na realizację zadań dofinansowanych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD).

Łączna wartość tych przedsięwzięć to prawie 5 milionów złotych, a dofinansowanie z Funduszu wynosi około 3,2 miliona złotych.

Dwie najważniejsze inwestycje to:

  1. Przebudowa drogi powiatowej Majdan Królewski – Raniżów – Głogów Małopolski, w tym budowa drogi dla pieszych w Głogowie Małopolskim. Koszt robót to 2,6 miliona złotych, z czego dofinansowanie wyniesie 1,82 miliona złotych. Inwestycja ta poprawi bezpieczeństwo i komfort komunikacyjny na tym odcinku, szczególnie dla pieszych.

  2. Przebudowa drogi powiatowej Błędowa Zgłobieńska – Zgłobień – Niechobrz, wraz z budową chodnika w Zgłobniu. Koszt całkowity to 2,2 miliona złotych, a kwota dofinansowania to 1,4 miliona złotych. To przedsięwzięcie również ma na celu poprawę bezpieczeństwa na tych odcinkach, zwłaszcza w obszarach o dużym natężeniu ruchu pieszych.

Starosta Rzeszowski Krzysztof Jarosz podkreślił, iż inwestycje drogowe są jednym z priorytetów dla Powiatu Rzeszowskiego, a realizacja takich projektów jest kluczowa dla poprawy jakości życia mieszkańców oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Środki z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg stanowią istotne wsparcie w realizacji tych celów.

Dodatkowo, Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg wspiera także pięć gmin wchodzących w skład Powiatu Rzeszowskiego: Trzebownisko (dwa projekty), Krasne, Głogów Małopolski, Chmielnik i Sokołów Małopolski. Dzięki tym środkom możliwe będą przebudowy dróg lokalnych w tych gminach, co również wpłynie na poprawę infrastruktury drogowej w regionie.

Na 2025 rok Podkarpacie otrzyma około 166 milionów złotych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, z czego planowane jest przebudowanie lub remont 106 kilometrów dróg. Z tego, 62 km dróg powiatowych oraz 44 km dróg gminnych zostaną zmodernizowane. Inwestycje te obejmują zarówno duże odcinki dróg powiatowych, jak i mniejsze drogi lokalne, co ma najważniejsze znaczenie dla komunikacji w regionie, szczególnie w mniejszych gminach.

Idź do oryginalnego materiału