Zniszczone ulice w przemysłowej części Osowej Góry wreszcie doczekają się remontu. Drogowcy szukają wykonawcy przebudowy Podmiejskiej i Srebrnej; w przyszłym roku ma natomiast rozpocząć się przebudowa Ołowianej.
Podmiejska i Srebrna to jedne z ważniejszych ulic dojazdowych dla licznych zakładów, położonych w południowej części Osowej Góry. Przez wiele lat przejechały po nich miliony ton załadowanych pojazdów czy autobusów. Nawierzchnia obu dróg jest w fatalnym stanie, stąd też mieszkańcy i przedstawiciele firm od dawna apelowali o ich remont. W 2024 roku zastępca prezydenta miasta Mirosław Kozłowicz, w odpowiedzi na interpelację radnego Radosława Ginthera zapewnił, iż Podmiejska znajdzie się w planie remontów na 2025 rok.
Już w tym roku drogowcy zapewnili, iż ogłoszą przetarg na realizację przebudowy Podmiejskiej i Srebrnej – Planowane zakończenie tej realizacji to 2026 rok, a Podmiejska i Srebrna staną się podstawowymi ulicami dojazdowymi, podczas przyszłej przebudowy Ołowianej – informowała Katarzyna Muszyńska, rzeczniczka ZDMiKP. W przypadku Ołowianej prace wymagają uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej m.in. w celu powiększenia pasa drogowego. Rozpoczęła się również rozbudowa firmy Canpack, która ma zakończyć się w II kwartale przyszłego roku, co również wpływa na start przebudowy zniszczonej ulicy.
1 sierpnia ZDMiKP ogłosił przetarg na modernizację Podmiejskiej i Srebrnej w Bydgoszczy oraz na budowę oświetlenia na wymienionych oraz przyległych do nich ulicach: Bażanciej, Kruszyńskiej, Niklowej, Skośnej oraz Spiżowej. Remont Podmiejskiej obejmie cały 600-metrowy odcinek od przejazdu kolejowego do Srebrnej; przeprojektowany zostanie wlot Kruszyńskiej. Wykonana zostanie też przebudowy chodnika oraz zjazdów. Ciąg pieszy planuje się oddzielić od jezdni zielenią o szerokości min. 5,5 m.
Niespełna kilometrowy odcinek Srebrnej (do Niklowej) także zyska zupełnie nową podbudowę (na ok. 230 metrów będzie musiała zostać wzmocniona z uwagi na występowanie gruntów słabonośnych) i nawierzchnię. Zaplanowano także przebudowę istniejącego ciągu pieszego na ciąg pieszo-rowerowy o nawierzchni bitumicznej i odbudowę zjazdów. – Wszystkie wpusty deszczowe należy dyslokować poza światło drogi – precyzuje ZDMiKP, co oznacza, iż mają one znajdować się poza miejscami, na które najeżdżają kierowcy.
Termin składania ofert wstępnie ustalono na 22 sierpnia. Prace na Srebrnej mają zakończyć się w niespełna dziewięć miesięcy po zawarciu umowy, a na Podmiejskiej – po sześciu miesiącach, podobnie jak realizacja nowego oświetlenia na sąsiednich ulicach. Przy ocenie propozycji zarząd dróg weźmie pod uwagę cenę (60% wagi) i okres gwarancji (40%); preferowany okres to siedem lat.