Wizz Air zorganizował konferencję prasową. postanowił uciąć wszelkie spekulacje. Będzie 11 nowych tras z Polski, które przewoźnik zamierza wykonywać z lotniska w Modlinie. Aby zrealizować ten cel zamierza wprowadzić również dwa nowe samoloty.

Fot. Warszawa w Pigułce
Największa ekspansja w historii Wizz Air na Mazowszu
Wizz Air ogłosił ambitne plany rozwoju siatki połączeń z lotniska Warszawa-Modlin. Już w grudniu 2025 roku przewoźnik zbazuje tam dwa nowe samoloty i uruchomi aż 11 nowych tras do popularnych miast Europy Południowej i Północnej. Całość ma wygenerować ponad 700 miejsc pracy i znacząco pobudzić lokalną gospodarkę.
— Dzięki tej inwestycji zaoferujemy pół miliona dodatkowych foteli rocznie z Modlina — zapowiedział podczas konferencji prasowej Roland Tischner z Wizz Air Hungary.
Dokąd polecimy z Modlina?
Nowe trasy obejmują zarówno śródziemnomorskie kurorty, jak i skandynawskie krajobrazy. Już od 1 grudnia 2025 r. wystartują połączenia do:
- Aten (pon., śr., pt., ndz.),
- Alghero (wt., czw., sob. — od 31 marca 2026),
- Barcelony (pon., śr., pt., ndz. — od 2 grudnia 2025),
- Bergamo (loty codzienne),
- Bergen (5 dni w tygodniu).
Od połowy grudnia 2025 r. uruchomione zostaną także połączenia do:
- Brindisi, Palermo, Paphos (wt., czw., sob.),
- Chişinău (2 grudnia),
- Malty (5 dni w tygodniu),
- Sofii (pon., śr., pt., ndz.).
Nowe kierunki mają wypełnić lukę w ofercie dla pasażerów szukających tanich wakacyjnych podróży poza szczytem sezonu.
Silna pozycja Wizz Air w Warszawie
Warszawa, zarówno poprzez lotnisko Chopina, jak i Modlin, jest jednym z kluczowych punktów operacyjnych Wizz Air. Tylko w stolicy bazowanych jest już 14 z 35 samolotów przewoźnika dostępnych w Polsce.
Obecnie Wizz Air oferuje 61 tras z Warszawy do 26 krajów, a od początku działalności przewiózł stąd niemal 38 milionów pasażerów. Do końca 2025 roku liczba ta ma jeszcze wzrosnąć — także dzięki ekspansji w Modlinie.
Dwa nowe samoloty oznaczają konkretne korzyści dla regionu. Przewoźnik szacuje, iż bezpośrednio utworzy ponad 80 nowych miejsc pracy w samym Wizz Air, a kolejne 700 etatów powstanie w sektorach współpracujących z lotnictwem — w obsłudze naziemnej, logistyce, hotelarstwie i gastronomii.
— Chcemy stymulować lokalną gospodarkę i rozwijać branżę turystyczną Mazowsza — podkreślali przedstawiciele linii podczas spotkania z mediami.
Wizz Air rośnie w siłę nie tylko w Polsce. W 2024 roku linia przewiozła 62,8 mln pasażerów, czyli o 2,5 mln więcej niż rok wcześniej. Na 2025 rok celem jest 14,5 mln pasażerów tylko w Polsce — to wzrost o 20 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. W tym samym czasie flota przewoźnika wzrośnie o 50 nowych maszyn, a zdolności przewozowe mają urosnąć o 15–20 procent.