Korzystający z komunikacji kolejowej w końcu będą mieli dostęp do systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP).
Elektroniczne wyświetlacze i komunikaty dźwiękowe, które w założeniu mają ułatwić podróż pasażerom, powinny funkcjonować od pięciu miesięcy. W kwietniu ubiegłego roku PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) poinformowały Fakty Oświęcim, iż spółka podpisała umowę na ponad 14 mln zł netto na dostawę i zamontowanie nowego systemu urządzeń.
Miały być gotowe w pierwszym kwartale 2025 roku, jednak w międzyczasie zmienił się harmonogram prac. Kolejny termin zakończenia prac przy montażu SDIP przypada na wrzesień.
„Na oświęcimskiej stacji prowadzony jest montaż megafonów do emisji dźwiękowych komunikatów oraz wyświetlaczy zawierających wizualne informacje o najbliższych pociągach. Będą wyświetlacze dwustronne z rozkładem jazdy na peronach oraz wejściowe, które zostaną zlokalizowane w przejściu podziemnym, a także w budynku dworca. Zainstalowane zostaną także zegary. Bezpieczeństwo podróżnych na stacji zwiększy monitoring, który zapewni możliwość szybkich reakcji służb porządkowych” – mówi naszemu portalowi Dorota Szalacha, rzecznik prasowa PLK.
Dwa lata temu zakończyła się gruntowna modernizacja linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Kosztowała prawie miliard złotych. Wcześniej kolej zburzyła stary i wybudowała nowy budynek dworca w Oświęcimiu. Mimo powiewu nowoczesności pasażerowie muszą jednak korzystać wyłącznie z papierowych rozkładów jazdy. jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to już niedługo.