Dziś w nocy, zgodnie z zapowiedziami ratusza, rozpoczną się prace drogowe na drugim odcinku ulicy Bitwy Warszawskiej 1920. W tym miejscu trwa budowa trasy tramwajowej, prowadzącej do Dworca Zachodniego. Spowodują one znaczne zmiany w ruchu drogowym, na objazdy zostaną skierowane niektóre linie autobusowe
Fot. Pixabay
Jak zapowiada stołeczny ratusz, w nocy z czwartku na piątek (14 na 15 listopada) drogowcy rozpoczną prace na drugim odcinku ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. (dokładniej od Szczęśliwickiej do Grójeckiej). Urzędnicy wskazali, iż kierowcy będą mogli kursować tak, jak pomiędzy rondem Zesłańców Syberyjskich a Szczęśliwicką, mianowicie jedną jezdnią w obu kierunkach, po jednym pasie w każdą stronę.
Dziś w godzinach nocnych wyznaczone zostaną objazdy, a w nocy z piątku na sobotę, z 15 na 16 listopada, zamknięta zostanie jezdnia w kierunku Grójeckiej. Kierowcy będą mogli ominąć utrudnienia ulicami: Grójecką, Dickensa i Drawską do Alej Jerozolimskich lub Grójecką, Kopińską i Grzymały-Sokołowskiego. Natomiast osoby jadące w kierunku Woli i Bemowa będą kierowani przez plac Zawiszy, Towarową do Wolskiej. Będzie można kierowca się również ulicami: Raszyńską, Żwirki i Wigury, Hynka do Łopuszańskiej.
„Na ulicy Grójeckiej, Raszyńskiej i placu Zawiszy zostaną wprowadzone zmiany, które ułatwią kierowcom poruszanie się po Ochocie. W czwartek, 14 listopada, o godzinie 20 robotnicy zaczną ustawiać tablice i znaki oraz zmieniać linie na jezdni.” – wyjaśnia ratusz.
Wskazano, iż prace planowo mają zakończyć się w piątek, 15 listopada o godzinie 5:00 rano. Zmieniona organizacja ruchu zakłada, iż na jezdni Grójeckiej od strony alei Krakowskiej zostanie wprowadzona możliwość skrętu w lewo w Dickensa w kierunku Szczęśliwieckiej. Obok pozostaną trzy pasy do jazdy prosto. Natomiast do placu Narutowicza będzie można jechać także prawym pasem, na którym pozostanie również możliwość skrętu w prawo w ulicę Dickensa do Pawińskiego.
Natomiast od jutra kierowcy wjeżdżający z Grójeckiej na plac Zawiszy zyskają dodatkowy pas do skrętu w lewo: w Towarową pojadą tak z jednego z pasów służących w tej chwili do jazdy prosto. Ponadto, na pasie ulicy Raszyńskiej, z którego można teraz tylko skręcić w lewo, będzie można pojechać również prosto, w Towarową. Pozostałe pasy pozostaną bez zmian.
Jak dodatkowo podano, zamknięty zostanie wjazd w ulicę Białobrzeską od strony Opaczewskiej. Kierowcy nie wyjadą również na Bitwy Warszawskiej 1920 r. z ulicy Orzeszkowej – będzie na niej ruch dwukierunkowy i wyjazd na Opaczewską.
Zmiany będą dotyczyły również pasażerów komunikacji miejskiej. Innymi trasami pojadą linie 157 (pojedzie ulicą Szczęśliwicką), oraz 521 (w stronę Szczęśliwic autobusy skręcą w Opaczewską i Szczęśliwicką dojadą do pętli). Natomiast w przeciwną stronę, do Falenicy, autobusy 521 będą kursowały ulicą Szczęśliwicką, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Grójecką.
Nowa trasa tramwajowa wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku będzie miała ponad półtora kilometra długości. Jedna trzecia znajdzie się w tunelu, co uczyni ją pierwszą podziemną trasą tramwajową w Warszawie. Wyjazd z tunelu znajdować się będzie między jezdniami Bitwy Warszawskiej 1920 r. Ratusz zapewnił, iż inwestycja ma być gotowa w roku 2026.