Zajrzyjmy na plac budowy!

zapatrzeniwkonin.pl 2 miesięcy temu
Zdjęcie: K8


Trwa budowa mostu pieszo-rowerowego nad kanałem Ulgi.

Powstaje tu most liczący 300 metrów z 17. przęsłami o konstrukcji płytowej, żelbetowej o długości 294 m i szerokości 4,90 m. Będzie mieć kształt serpentyny z dwoma tarasami widokowymi, ławkami, donicami z zielenią. Most doprowadzi nas na wyspę Pociejewo, gdzie zakończyła się budowa ciepłowni geotermalnej i gdzie ma powstać park tężniowy. Wzdłuż drogi pieszo-rowerowej powstaną elementy małej architektury w postaci lamp parkowych, ławek miejskich, koszy na śmieci i donic, obiekt będzie podświetlony. Natomiast nowa droga pieszo–rowerowa będzie miała około kilometra długości i połączy Nadwarciańską Ścieżkę Rekreacyjną z ul. Podwale na wyspie Pociejewo.

Planowo inwestycja miała się zakończyć z końcem sierpnia 2024 roku, ale ze względu na wysoki poziom wody wczesną wiosną, gdy ekipa musiała zejść na dłuższy okres czasu z placu budowy termin ten ulegnie wydłużeniu.

Zwróciłem się z zapytaniem o postęp prac związany z inwestycją do Grzegorza Pająka, dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Koninie, oto odpowiedź, jaką otrzymałem:

„Postęp prac związanych z budową kładki nad kanałem ulgi:
1. W zakresie murów oporowych:
– zabetonowano mury oporowe sekcji P1-P1D i sekcji P16-P16D;
– wykonano izolację fundamentów i ścian murów oporowych oraz zamontowano geomembranę na całości ścian murów oporowych;
– wykonano zasypkę murów oporowych do poziomu osadzenia instalacji oświetleniowej;
– zabetonowano gzymsy i zamontowano deski gzymsowe.
2. W zakresie ustroju nośnego:
– zakończono prace związane z podparciem ustroju i wykonaniem szalunków;
– zakończono montaż desek gzymsowych;
– zamontowano wpusty wodnościekowe;
– zakończono montaż zbrojenia ustroju nośnego;
– zakończono montaż desek gzymsowych;
– zabetonowano ustrój nośny po południowej stronie kanału ulgi, realizowane są prace związane z betonowaniem ustroju po stronie północnej.
3. Prace drogowe:
– wykonano nasyp pod drogę pieszo-rowerową w miejscu przejazdu przez wał przeciwpowodziowy;
– zdemontowano betonowe płyty z półki wału;
– odhumusowano, wykonano poszerzenie nasypu i koryto pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni drogi pieszo-rowerowej;
– realizowane są prace ziemne związane z montażem instalacji oświetleniowej na długości drogi pieszo-rowerowej;
– trwa korytowanie i budowa zjazdu do parku tężniowego;
– trwa korytowanie i budowa zjazdu z muru oporowego P1D na istniejącą Ścieżkę Nadwarciańską;
– realizowane są roboty polegające na układaniu obrzeży betonowych na długości drogi pieszo-rowerowej.

Zakończenie robót związanych z wykonaniem konstrukcji ustroju nośnego planowane jest do końca września 2024 roku.”

Rzućcie okiem na moją fotorelację:

Dziękuję kierownictwu budowy za możliwość wizyty i wykonania zdjęć na placu budowy!

Idź do oryginalnego materiału