W zimowe poranki nie tylko oszronione szyby bywają problematyczne dla właścicieli pojazdów. Przymarznięte drzwi mogą doprowadzić do prawdziwej wściekłości, zwłaszcza w sytuacji kiedy musimy się spieszyć. Należy jednak wiedzieć, iż szarpanie i siłowanie się może skończyć się uszkodzeniami auta. Na szczęście jest na to prosty sposób
Fot. Pixabay
W okresie zimowym kierowcy są wystawieni na dodatkowe wyzwania związane z niskimi temperaturami. Oblodzony i często ośnieżony pojazd to o tej porze roku niemalże standard, jednak najczęstszą przyczyną frustracji są przymarznięte drzwi samochodu. Do takiego efektu dochodzi w dwóch sytuacjach: kiedy za dnia temperatury są dodatnie, a nocą spadają poniżej zera oraz gdy w czasie mrozów odwiedzimy myjnie samochodową i zapomnimy o uszczelnieniu ramek drzwi.
W takim wypadku pierwszą odruchową reakcją jest siłowe szarpanie drzwi, jednak może się to skończyć urwaną klamką (te zwykle są plastikowe i z uwagi na zimno stają się kruche i łamliwe. Jest jednak kilka sposobów aby zaradzić takiemu stanowi rzeczy.
Wpierw powinniśmy sprawdzić, czy wszystkie drzwi przymarzły. o ile nie, to do pojazdu dostaniemy się przez drzwi pasażera, a wtedy będziemy mogli wypchnąć drzwi od środka. Ponadto wtedy też możemy auto rozgrzać, co ułatwi nam rozwiązanie problemu.
Możemy również obstukać ranty drzwi, co jest najszybszą oraz najskuteczniejszą metodą obruszania lodu. Skuteczne będzie również ich ogrzanie, jednak odradza się użycia gorącej wody. Tutaj może zadziać się podobnie jak w wypadku polewania zamarzniętych szyb, które pod wpływem drastycznej zmiany temperatury mogą pęknąć. Najlepiej sprawdzi się termofor lub suszarka (oczywiście jeżeli pojazd jest zaparkowany blisko gniazdka).
Warto również wypróbować specjalne odmrażacze do szyb. W tym celu należy delikatnie odgiąć ramki drzwi i spryskać to miejsce preparatem. Po wszystkim jednak należy przetrzeć te miejsca szmatką lub chusteczką. Dobrym sposobem będzie również prewencja – wieczorami należy osuszać uszczelki i ramki drzwi papierowym ręcznikiem oraz regularnie smarować je specjalnymi sztyftami lub sprejami (można też użyć wazeliny technicznej).