Zmiany na ulicy Głębockiej. Nowy etap budowy buspasa

3 tygodni temu

Drogowcy zaczynają kolejny etap budowy buspasa na ul. Głębockiej. Na kierowców czekają utrudnienia. Będą też zmiany na skrzyżowaniu z Malborską.

Od poniedziałku, 4 listopada, kierowcy pojadą drugą nitką ulicy Głębockiej. Drogowcy wygrodzą też pas do skrętu w prawo (od strony Trasy Toruńskiej) na teren centrum handlowego. Kierowcy skręcą z sąsiedniego pasa. Kilkadziesiąt metrów dalej przejadą na drugą jezdnię. Będzie tu po jednym pasie w każdym kierunku.

Zamknięty zostanie wjazd i wyjazd z osiedla po zachodniej stronie ul. Głębockiej. Mieszkańcy będą musieli dojechać do ul. Malborskiej.

Zmiany na skrzyżowaniu ulic Głębockiej, Malborskiej, Przy Grodzisku i św. Wincentego

Przed skrzyżowaniem z ul. Malborską ruch w obu kierunkach będzie na jezdni, którą kierowcy jeżdżą zwykle w kierunku Kondratowicza. Z ul. Głębockiej kierowcy pojadą prosto lub w prawo – nie skręcą w lewo, w ul. Przy Grodzisku. Na ulicach Przy Grodzisku i św. Wincentego będą pasy w lewo oraz prosto lub w prawo.

Na jezdni w stronę Bródna buspas będzie pomiędzy przystankiem CH Targówek 03 a ulicą Kondratowicza. W drugim kierunku zacznie się za skrzyżowaniem z ulicami Przy Grodzisku i Malborską i zakończy na wysokości przystanku CH Targówek 03. Na odcinkach z jednym pasem ruchu jezdnia będzie poszerzona.

Buspas na Głębockiej

Ulica Głębocka to główny ciąg komunikacyjny dla dojeżdżających do metra mieszkańców wschodniej Białołęki. Nowy buspas ma pomóc pasażerom autobusów w szybkim i wygodnym dotarciu do podziemnej kolejki, ale nie zabraknie też udogodnień dla innych uczestników ruchu. Powstanie osobny pas do skrętu w prawo w ul. Malborską i wydłużony prawoskręt na drogę dojazdową do centrum handlowego Atrium Targówek. Piesi zyskają azyl na przejściu po południowej stronie skrzyżowania ul. św. Wincentego z ulicami Malborską i Przy Grodzisku. Rowerzyści natomiast przedłużoną drogę oraz przejazd po południowej stronie ronda na wysokości wspomnianego centrum, co zapewni ciągłość trasy rowerowej między Bródnem a Białołęką.

Koszt prac to ponad 14 mln zł. Co ciekawe, inwestycja jest finansowana wspólnie przez samorząd oraz inwestora prywatnego – firmę G City, właściciela pobliskiego centrum handlowego.

Nowa organizacja ruchu przy ul. Głębockiej. Grafika: Infoulice Warszawa.
Idź do oryginalnego materiału