Warszawskie Tramwaje planują istotne modyfikacje w strukturze ruchu w dzielnicy Mokotów. Powodem są prace związane z realizacją nowej części trasy na ulicy Rakowieckiej. Począwszy od ostatniego weekendu kwietnia, nie będzie możliwości podążania tramwajami drogami takimi jak aleja Niepodległości, Rakowiecka, św. Andrzeja Boboli i Wołoska. W tym okresie, samochody będą mogły poruszać się jedynie jednym pasem ruchu na alei Niepodległości.
Niebawem, za zaledwie trzy tygodnie, budowa ścieżki tramwajowej na Rakowieckiej – między Puławską a al. Niepodległości – wejdzie w kolejny etap. Budowniczowie zaczną tworzenie węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu z al. Niepodległości.
Nowo powstający fragment torowiska na Rakowieckiej, będący elementem trasy do Wilanowa, zwiększy możliwości adaptacyjne sieci tramwajowej. Znacząco ułatwi dojazd tramwajem m.in. z Sielc, Stegien czy Wilanowa do rejonu SGH, stacji metra Pole Mokotowskie i ciągu al. Niepodległości. To element konstruowanego połączenia obwodowego pomiędzy różnymi dzielnicami stolicy.
Od ostatniego weekendu kwietnia, zachodnia jezdnia alei Niepodległości (w kierunku Ursynowa) zostanie zamknięta, na odcinku od ulicy Stefana Batorego do Narbutta. Ruch w stronę centrum miasta będzie kierowany dwoma pasami wschodniej jezdni. Trzecia ścieżka ruchu będzie prowadzić w przeciwnym kierunku, jednak będzie przeznaczona wyłącznie dla autobusów, pojazdów dopuszczonych (DOP) oraz samochodów zjeżdżających do posesji położonych wzdłuż alei Niepodległości. Dla reszty kierowców zaplanowano objazd dwiema trasami: przez ulicę Stefana Batorego do Puławskiej, i przez Batorego do Wołoskiej.
Układ ten będzie obowiązywał do momentu przełomu lipca i sierpnia. Stopniowo, ze względu na postęp prac, ruch kołowy będzie przenoszony między jezdniami alei Niepodległości. Istotne ograniczenia w przepustowości tej ulicy utrzymają się do końca roku.