
Czy pasażerowie torontońskiej komunikacji publicznej powinni otrzymywać zwrot kosztów biletu, jeżeli ich pociąg ma co najmniej 15 minut opóźnienia? Tak uważa radny miejski Brad Bradford, który wzywa do wprowadzenia gwarancji punktualności wzorowanej na programie GO Transit.
Bradford przekonuje, iż to element „powrotu do podstaw” i sposób na realne postawienie pasażera w centrum uwagi. Jego zdaniem rekompensata przy poważnych opóźnieniach byłaby jasnym sygnałem, iż TTC musi pracować sprawniej i być rozliczana z jakości usług.
̶ W innych częściach świata takie programy działają i obejmują ułamek wszystkich przejazdów – powiedział. ̶ Ale z perspektywy klienta nie ma nic bardziej frustrującego niż stać na peronie, wsiadać do autobusu i po chwili znowu z niego wysiadać.
Kto zapłaci za zwroty? Na razie nikt nie wie
Bradford nie przedstawił szczegółów dotyczących kosztów ani tego, które instytucje byłyby odpowiedzialne za finansowanie programu.
To właśnie brak tych konkretów budzi wątpliwości części radnych.
Josh Matlow ostrzega, iż system zwrotów bez zapewnienia pieniędzy na modernizację TTC może być pułapką:
̶ jeżeli nie mamy infrastruktury w dobrym stanie, jeżeli brakuje środków na naprawy i zapobieganie awariom, to wpuszczamy miasto w błędne koło. Zwroty to nie naprawa systemu.
Wniosek Bradforda ma trafić pod obrady Rady Miasta w przyszłym tygodniu. jeżeli zostanie przyjęty, TTC będzie musiało opracować program zwrotów za opóźnienia.
A tymczasem — kolejne problemy z nową linią Finch LRT
W dniu, w którym Bradford zapowiadał swój projekt, Metrolinx poinformowało o opóźnieniu porannego uruchomienia linii Finch LRT.
Powód? „Problemy z przełącznikami związane z pogodą”, które wstrzymały ruch na kilka godzin.
̶ Choć nasze zespoły sprawdzały linię całą noc, incydent zostanie przeanalizowany, by znaleźć sposoby lepszego zabezpieczenia infrastruktury przed warunkami pogodowymi – przekazało Metrolinx.
Przewodniczący TTC Jamaal Myers, zapytany o sytuację, podkreślił, iż TTC nie odpowiada za utrzymanie linii 6:
̶ TTC operuje systemem, ale nie jest jego właścicielem. Zarządzamy ruchem, ale nie infrastrukturą.
W środę zarząd TTC zatwierdził wniosek dotyczący współpracy z Metrolinx i miastem nad wprowadzeniem priorytetu sygnalizacji świetlnej dla LRT. Pierwsze zmiany będą możliwe dopiero w nowym roku.









![Lubelskie. Śmiertelne potrącenie 84-latki w Suchodołach [WIDEO]](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/xga-4x3-smiertelne-potracenie-84-latki-w-suchodolach-wideo-1765537121.jpg)