Jak informuje portal branżowy – rynekinfrastruktury.pl wyjątkowo dużym zainteresowaniem cieszy się przetarg na budowę połączenia węzła A4 Brzesko z DW-768. Oferty w przetargu złożyło aż 18 wykonawców. Ceny zawierają się w przedziale od 109 do ponad 159 mln zł.
Chodzi o drugi etap połączenia drogi wojewódzkiej z autostradą. W praktyce ma powstać 6,5 km drogi pomiędzy miejscowościami Bucze i Niedzieliska. Ta inwestycja ma fundamentalne znaczenie dla lokalnej społeczności. Połączenie węzła A4 z drogą wojewódzką nr 768 – etap II to nie tylko nowa infrastruktura drogowa. To także znaczący krok w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa dróg, ułatwienia codziennych podróży oraz poprawy komunikacji.
Inwestor, którym jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie przeznaczył na realizację zadania 127,5 mln zł. W tym budżecie mieści się 8 ofert. Są to, w kolejności od najtańszej: Firma Adamietz ze Strzelec Opolskich – 109,2 mln zł, Porr – 115,3 mln zł, P.H.U.B. Piotr Pawlica z Drelowa – 117,8 mln zł, Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy oraz Himmel i Papecch – 119,9 mln zł, konsorcjum Colas oraz Most z Sopotu – 120,3 mln zł, Duna Polska – 125,8 mln zł, Pavimental Polska – 126 mln zł, Geosolid – 127 mln zł.
Oferty, do których zamawiający musiałby dopłacić, biorąc pod uwagę zaplanowaną kwotę to: Eurovia i Remost – 129,2 mln zł, Strabag Infrastruktura Południe – 132,4 mln zł, Swietelsky Rail – 133,9 mln zł, Budimex – 134,4 mln zł, Mostostal Warszawa – 135,5 mln zł, Mosty Łódź – 135,8 mln zł, Polbud Pomorze – 142,3 mln zł, Ters – 148,9 mln zł, Nowak – Mosty – 155,2 mln zł, ZUE i Energopol – 159,4 mln zł.
To będzie drugi etap połączenia drogowego między węzłem Brzesko a DW-768. Pierwszy został zrealizowany w 2015 roku. Powstał wówczas odcinek o długości 4,3 km pomiędzy węzłem na A4 a Mokrzyskami. W drugim etapie droga rozpocznie się rondem na wysokości przecięcia DW-768 i ul. Zagrodzkiej w Buczu, a zakończy na obecnej DW-768. Nowa droga ominie tereny zabudowane miejscowości Rudy-Rysie i Przyborów.
Zgodnie z założeniem budowa ma potrwać 27 miesięcy, czyli jest szansa, iż na przełomie 2026 i 2027 roku droga będzie gotowa.
Długość nowego odcinka drogi wojewódzkiej to około 6,5 km. Ponadto w ramach zadania planowana jest m.in. budowa dróg dojazdowych oraz obiektów inżynierskich na ciekach i rowach z funkcją przejść dla zwierząt tj. mosty, wiadukty, estakady czy przepusty. Powstaną też chodniki oraz oświetlenie drogi.
Przedsięwzięcie ma już zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.
—
rynekinfrastruktury.pl / borzecin.pl / IB