Jak zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a autostradzie A1 i drodze ekspresowej S14 w województwie łodzkim jest teraz bezpieczniej. Zakończono właśnie montaż siatek zabezpieczających przed upadkiem, między obiektami inżynierskimi i na infrastrukturze drogowej.
Ważne zabezpieczenia dla ratowników
"Głównym celem inwestycji jest ochrona pracowników służb ratunkowych, niosących pomoc w kryzysowych sytuacjach, co wymaga niejednokrotnie szybkiego przedostania się z jednej jezdni na drugą."
- uzasadnia wykonane prace GDDKiA.
Siatki chronić jednak też będą pracowników obsługi autostrady i "eski", oraz wykonawców remontów i inwestycji na drogach.
Zabezpieczenia wykonane ze specjalnej siatki stalowej bez trudu mogą unieść ciężar dorosłego człowieka. W szczególnych przypadkach można korzystać z nich także przy pracach serwisowych.
Gdzie i za ile?
Siatki zabezpieczające zamontowane zostały na dwóch odcinkach autostrady A1 o łącznej długości 32,6 km, między Tuszynem i Radomskiem. Zabezpieczono w ten sposób przestrzenie między 36 obiektami inżynierskimi. Na drodze ekspresowej S14 podobnymi pracami objęto 41 obiektów, na odcinku ponad 26 km, między węzłami Emilia pod Zgierzem a węzłem Łódź-Lublinek.
"W sumie zabezpieczyliśmy przestrzenie między 77 obiektami inżynierskimi o łącznej długości 945 m i powierzchni niemal 1500 m2. Prace trwały równo trzy tygodnie, a ich łączny koszt to ponad 1,6 mln zł."
- informuje GDDKiA.
Bezpieczeństwo z ekologią
Jak sie okazuje, nowe zabezpieczenia dla ludzi odgrywac moga równiez rolę w ochronie przyrody...
"Interesującym wyjątkiem są mosty autostradowe w Zalesiczkach na rzece Widawce w gminie Dobryszyce, będące jednocześnie dużym (dolnym) przejściem dla zwierząt. W tym przypadku zastosowano siatkę o znacznie mniejszych oczkach (6x6 cm). Chodzi o to, aby migrujące dołem nietoperze nie wlatywały ponad poziom jezdni i nie dostawały się w strefę ruchu.