
Decyzja środowiskowa dla budowy obwodnicy Kalisza w ciągu DK25 jest już ostateczna. Stało się to 13 lipca. Teraz pozostało jedynie zakończenie konsultacji z samorządowcami Nowych Skalmierzyc, którzy zgłaszali swój sprzeciw wobec wybranego wariantu numer 5, który w obecnej, ulepszonej formie określany jest mianem wariantu 5+ oraz zakończenie badań geologicznych. Po ich zakończeniu prawdopodobnie w grudniu zostanie ogłoszony przetarg na budowę tego odcinka. W piątek w tej sprawie odbyła się konferencja prasowa Mariusza Witczaka, posła Koalicji Obywatelskiej, który od 10 lat prowadził polityczną i medialną kampanię na rzecz budowy obwodnicy Kalisza. "Ta inwestycja jest już faktem i nie ma od niej odwrotu" - powiedział radiuCENTRUM Mariusz Witczak.
"Budujemy rzecz, która była moim wielkim marzeniem, żeby dla naszego ukochanego Kalisza, ale i również powiatu oraz okolicznych miejscowości stworzyć coś, co dzisiaj da szansę na dużo lepsze warunki rozwoju gospodarczego przez lata. To istotne przy wyludniających się średnich i małych miastach w Polsce na rzecz wielkich metropolii, przy różnych trendach związanych z rozwojem miast w Polsce, żeby zatrzymać czynniki niekorzystne"
na fot.: Mariusz Witczaka / poseł Koalicji Obywatelskiej
Budowa obwodnicy Kalisza jest częścią inwestycji, które w zamyśle mają połączyć autostradę A2 w okolicy Konina z drogą S11 obok Ostrowa Wielkopolskiego.
29 maja zakończył się przetarg na rozbudowę DK25 na trasie Konin - Kokanin. Na przebudowę 43-kilometrowej trasy wpłynęły 23 oferty. Prace są podzielone na trzy odcinki: Konin - Rychwał, Rychwał - Zbiersk, Zbiersk - Kokanin. Natomiast 18 czerwca podpisano umowę z wykonawcą na rozbudowę niespełna 7 km odcinka DK25 na trasie Biskupice Ołoboczne - Ostrów Wielkopolski. Wartość umowy to niespełna 270 mln złotych, a wykonawca ma 36 miesięcy od podpisania umowy na ukończenie prac (z wyłączeniem okresów zimowych na etapie robót budowlanych).
Autor:
