BMW i3 znika z rynku

profiauto.pl 2 lat temu

BMW kończy produkcję modelu i3. Pierwsze elektryczne BMW w ofercie bawarskiej marki po 9 latach odchodzi do historii.

Ostatni egzemplarz kompaktowego elektryka zjedzie z taśmy produkcyjnej BMW w Lipsku w lipcu tego roku. Tuż przed reorganizacją zakładu w ramach przygotowań do produkcji 3. generacji Mini Countrymana. Szacuje się, iż do tego czasu liczba sprzedanych BMW i3 sięgnie 250 000 sztuk.

BMW i3 ujrzało światło dzienne w 2011 roku jako pojazd koncepcyjny i w sumie eksperymentalny

2 lata później zadebiutowało już w wersji produkcyjnej bez większych zmian, stając się pierwszym całkowicie elektrycznym modelem marki.

Elektryk wyróżniał się na tle innych aut odważną stylistyką

Nieregularna linia okien z obniżeniem przy tylnych drzwiach, brak środkowego słupka, czy tylne drzwi otwierane pod wiatr to tylko kilka elementów, które czyniły z BMW i3 pojazd absolutnie nietuzinkowy. Pokochali go klienci, co znalazło odzwierciedlenie w rosnących słupkach sprzedaży w Europie oraz decyzja o liftingu w 2017 roku.

Wkrótce po premierze wygląd BMW i3 doceniło też jury prestiżowego konkursu World Car Awards, przyznając mu nagrodę World Car Design of the Year 2014. Trzeba przyznać, iż choćby po 9 latach ten design dobrze się broni.

BMW i3 zapamiętamy też na pewno ze względu na wnętrze

Wielu producentów w tej chwili intensyfikuje swoje wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju, ale to BMW i3 można pod tym względem uznać za pionierskie. Aż 80% powierzchni dla pasażerów w kabinie pokryto materiałami z recyklingu. Niemcy umiejętnie połączyli takie materiały, jak wełna, włókna hibiskusa, drewno eukaliptusowe, czy plastik z butelek PET.

Dlaczego BMW kończy produkcję modelu i3?

Długi staż na rynku nie jest jedynym powodem. BMW i3 wykorzystywało konstrukcję z lekkiego tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Nowatorska technologia była eksperymentalna i do najtańszych nie należała, poza tym wymagała też sporo nakładu pracy. Eksperyment się powiódł, ale nadszedł czas na optymalizację kosztów. No i wprowadzenie do oferty kolejnego SUV-a, który będzie mógł z powodzeniem rywalizować z innymi SUV-ami konkurencyjnych marek. Miejsce BMW i3 zajmie elektryczny wariant modelu X1.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału