Bolt bardzo poważnie podchodzi do tematu bezpieczeństwa w przejazdach. W ramach swoich działań, wdraża również różne rozwiązania technologiczne, które mają zwiększać bezpieczeństwo w czasie przejazdu. Od kilku tygodni firma testuje w Polsce funkcję zgłaszania niebezpiecznego stylu jazdy, która ma być częścią Panelu Bezpieczeństwa dostępnego w aplikacji.
Nowe rozwiązanie umożliwia pasażerom zgłaszanie niebezpiecznego zachowania kierowcy w trakcie przejazdu np. gdy ten przekracza prędkość, korzysta z telefonu podczas prowadzenia pojazdu czy w przypadku innych niebezpiecznych manewrów. Celem wdrożenia nowej funkcji jest poprawa ogólnego poziomu bezpieczeństwa na platformie. Ma w tym pomóc umożliwienie pasażerom dzielenia się opinią, a także informowanie kierowców o zgłoszonych sytuacjach po zakończeniu kursu, aby ograniczyć niewłaściwe zachowania za kierownicą.
Jak zgłosić niebezpieczny styl jazdy kierowcy:
1. Otworzyć w trakcje przejazdu Panel Bezpieczeństwa, klikając w ikonę bezpieczeństwa w aplikacji Bolt.
2. Wybrać opcję „Zgłoś niebezpieczną jazdę”.
3. Zaznaczyć jedną z trzech kategorii: przekraczanie prędkości, korzystanie z telefonu podczas jazdy, niebezpieczny styl jazdy.
4. Kliknąć „Wyślij”, a zgłoszenie trafi bezpośrednio do Zespołu ds. Bezpieczeństwa Bolt.
– Rozumiemy, iż nie każdy pasażer czuje się komfortowo, by w trakcie przejazdu zwrócić kierowcy uwagę na styl jazdy, który uznaje za niebezpieczny. Dzięki nowej funkcji raportowania niebezpiecznego stylu jazdy, pasażerowie mogą w szybki i dyskretny sposób podzielić się swoimi obawami jeszcze podczas trwania podróży. To pozwala nam wspierać kierowców w doskonaleniu usług i dodatkowo wzmacnia poziom bezpieczeństwa na naszej platformie. To nasz kolejny krok po niedawnym szkoleniu z bezpieczeństwa w ruchu drogowym – mówi Paweł Kuncicki, Senior Country Manager Bolt w Polsce.
Raportowanie niebezpiecznego stylu jazdy, to najnowsza funkcja bezpieczeństwa wprowadzona przez Bolt w ramach zobowiązania do przeznaczenia 100 milionów euro w ciągu trzech lat na rozwój działań Zespołu ds. Bezpieczeństwa. Nowa opcja dołącza do istniejących funkcji w Pakiecie Bezpieczeństwa aplikacji, takich jak nagrywanie dźwięku w czasie przejazdu, czy czterocyfrowe kody odbioru, które zapewniają, iż pasażer i kierowca są prawidłowo dopasowani przed rozpoczęciem kursu, oraz zaufane kontakty, które umożliwiają szybki kontakt z bliskimi w sytuacjach awaryjnych, gdy nie można skontaktować się z pasażerem.
foto, źródło. Bolt