Budowa ważnej drogi na finiszu. Odciąży jedną z najbardziej ruchliwych tras w Łódzkiem! [FOTO]

2 godzin temu

Pozostało oznakowanie i bariery ochronne

Na całej długości nowej, 8-kilometrowej trasy trwa w tej chwili układanie ostatniej, ścieralnej warstwy nawierzchni. Następnym krokiem będzie wykonanie oznakowania poziomego. Równolegle prowadzone są prace związane z montażem znaków drogowych oraz barier ochronnych.

Wzmocniono także skarpy, a ekipy drogowców instalują ekrany dźwiękochłonne. Ścieżki rowerowe otrzymały już pierwszą warstwę asfaltu - finalna nawierzchnia zostanie ułożona we wrześniu br. Po zakończeniu wszystkich robót rozpoczną się procedury odbiorowe i formalności związane z dopuszczeniem nowej trasy do ruchu. Zakończenie inwestycji zaplanowano na październik 2025 roku.

https://tulodz.pl/wiadomosci-lodz/nowy-pasaz-handlowy-w-lodzi-wkrotce-otwarcie-sklepu-spozywczego/L2wKU5tRECVto5kKYuXM

To jedna z najbardziej ruchliwych tras w Łódzkiem

Obwodnica zaczyna się w rejonie skrzyżowania ulic Świętojańskiej i Radomszczańskiej, biegnie w stronę ul. Czyżewskiego, a następnie łączy się z węzłem drogowym w Dobrzelowie, gdzie przecina się z północną obwodnicą miasta (DK74).

Koszt całej inwestycji przekracza 147 mln zł. Zdecydowaną większość tej kwoty - 87 mln pokrywa budżet województwa łódzkiego. Pozostałe środki, ponad 60 mln zł, pochodzą z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

https://tulodz.pl/wiadomosci-lodz/zamkniete-ulice-i-zmiany-tras-mpk-lodz-wszystko-przez-bieg-fabrykanta/zPNQRmng0AjODFvCwb0h

Droga wojewódzka nr 484, szczególnie w granicach Bełchatowa, należy do najbardziej obciążonych ruchem tras w regionie. Według danych z Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzonego w 2020 roku, średnie dobowe natężenie ruchu w centrum miasta przekraczało 15 tys. pojazdów.

Dołącz do kanału TuŁódź na WhatsAppie!

Idź do oryginalnego materiału