Co z budową ścieżki rowerowej Koronowo-Serock? realizowane są prace projektowe

1 tydzień temu

Przy drodze powiatowej Koronowo-Serock ma powstać ścieżka rowerowa. Aktualnie realizowane są prace projektowe.

Osoby korzystające z drogi powiatowej prowadzącej od drogi krajowej nr 56 do Serocka (granice powiatów bydgoski-świecki) od wielu lat zwracają uwagę, iż przydałaby się na tym odcinku ścieżka rowerowa. Inwestycja jest w planach.

Ruch wzmożony

Ta droga jest bardzo ruchliwa i przy okazji wąska. Łączy dwa miasta – Koronowo i Pruszcz. Dużo osób jeździ tędy rowerami. Nie tylko w celach rekreacyjnych, ale też żeby np. dostać się z Nowego Jasińca do Koronowa.

W powiecie świeckim inwestują w ścieżki

W Wieloletnim Planie Inwestycyjnym dla Rozwoju Powiatu Bydgoskiego ujęto inwestycję polegającą na rozbudowie w/w drogi. Zakres prac przewiduje doprowadzenie standardu drogi do klasy „Z” wraz z budową ścieżki rowerowej na odcinku od DK 56 do granicy powiatu bydgoskiego. Dalej jest już powiat świecki. Tam jakiś czas temu powstała ścieżka rowerowa z Serocka do Świekatowa. Inwestycję wspólnym sumptem przeprowadziły Gmina Pruszcz, Gmina Świekatowo i Powiat Świecki. Coraz więcej ścieżek powstaje też na terenie gminy Świekatowo.

Prace projektowe w toku

W materiale z marca tego roku przygotowanym na posiedzenie Komisji Komunikacji i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu Bydgoskiego widnieje informacja, iż inwestycja jest ujęta w Wieloletniej Prognozie Finansowej i Wieloletnim Planie Inwestycyjnym na lata 2023-2031 z kwotą 19 mln 429 tys. zł. Zgodnie z zawartą umową w roku 2024 została wypłacona pierwsza transza dot. opracowania dokumentacji projektowej w wysokości 139 tys. zł. Pozostałe wydatki związane z sporządzeniem dokumentacji zaplanowane na 2026 rok wynoszą 208 tys. zł.

348 tys. zł za projekt

Projekt wykonuje firma Socha z Bydgoszczy. Koszt sporządzenia dokumentacji to 348 tys. zł. Droga ma przejść przebudowę na odcinku 7 km. Zakres opracowania obejmuje` rozbudowę istniejącej drogi powiatowej do normatywnych parametrów (szer. jezdni 6 m, pobocza o szer. min. 1 m z czego 0,5 m bitumiczne i 0,5 m gruntowe) wraz z jej odwodnieniem, zatokami autobusowymi z peronami i chodnikami oraz drogą rowerową o normatywnej szerokości na całej długości – na odcinku od skrzyżowania z DK56 (przy Kanale Lateralnym) do granicy z Powiatem Świeckim.

Październik 2026

Prace projektowe rozpoczęły się w kwietniu ubiegłego roku. Zgodnie z zawartą umową szacuje się, iż powinny one zakończyć się około października 2026 roku.

Idź do oryginalnego materiału