CUP w Opolu – otwarcie w kwietniu
Na CUP w Opolu składają się dwa gmachy. Jeden, mniejszy, należy do Izby Administracji Skarbowej. Przyjmuje klientów od połowy grudnia 2022 roku.
Drugi, większy budynek, określany jest mianem nowego ratusza. Miasto ulokuje tam wszystkie prawie wszystkie wydziały zajmujące się bezpośrednią obsługą mieszkańców, rozsianych w tej chwili w budynkach w różnych punktach Opola. To ma sprawić, iż osoba załatwiająca sprawy urzędowe będzie mogła to zrobić w jednym miejscu.
Otwarcie miejskiej części CUP w Opolu ma nastąpić w kwietniu. Dokładnego terminu ratusz jeszcze nie wskazał.
Autobusem MZK do CUP w Opolu tylko linią nr 3
Wiadomo natomiast, iż wraz z otwarciem CUP w Opolu na miejsce dojeżdżać zaczną autobusy MZK. W okolicy budynków powstały czekają już przystanki autobusowe.
Adam Leszczyński, rzecznik ratusza, poinformował, iż obsługą CUP w Opolu będzie się zajmować linia nr 3. Ta kursuje od pętli przy al. Przyjaźni do pętli przy ul. Pużaka. Jedzie przez Nową Wieś Królewską, Śródmieście, osiedla Chabrów oraz AK. W godzinach porannego i popołudniowego szczytu kursuje co 15-20 minut, poza szczytem co 30 minut.
Obsługa CUP oznaczać będzie zmianę i wydłużenie trasy „trójki”. Wiele wskazuje na to, iż jadąc od strony Nowej Wsi Królewskiej autobus nie będzie skręcał w lewo w ul. 1 Maja, tylko pojedzie prosto. Następnie przejedzie pod wiaduktami w ciągu ul. Ozimskiej i zatrzyma się w rejonie CUP, by tam zawrócić i pojechać do ul. 1 Maja, gdzie wróci na dotychczasową trasę.
Natomiast autobusy jadące od strony centrum z ul. 1 Maja jechałyby w lewo, a nie w prawo, by w podobny sposób pokonać trasę do CUP w Opolu.
Ratusz: Centrum jest dobrze skomunikowane
Może zastanawiać, dlaczego tylko jedna linia ma dojeżdżać w rejon „nowego ratusza”. Szczególnie, iż w tę okolicę mogłyby też zajeżdżać autobusy linii 5, 9, 13 jadące od strony osiedla im. AK w kierunku centrum.
Acz trzeba też pamiętać, iż akurat dla nich zajechanie do CUP podczas jazdy w kierunku przeciwnym byłoby już problematyczne. Aby wrócić na trasę musiałyby skręcać w prawo z ulicy, którą wyjeżdża się spod wiaduktów na ul. Ozimskiej w ul. Rejtana w prawo. A tam nie dość, iż obowiązuje zakaz wykonywania takich manewrów, to ze względu na geometrię skrzyżowania autobus nie byłby w stanie takiego skrętu wykonać.
Do tego dochodzi jeszcze jeden możliwy powód – koszty takich zmian. Pamiętajmy, iż właśnie ze względu na poszukiwanie oszczędności miasto zdecydowało o ścięciu części kursów linii dziennych MZK oraz likwidacji linii nocnych.
Zapytaliśmy jednak, czy w planach jest skierowanie do CUP w Opolu innych linii autobusowych.
– Na razie będzie to linia nr 3. Ale trzeba pamiętać, ze kilka dalej, bo przy ul. Ozimskiej, zatrzymują się 25, 28, 17, 10. To jakieś 200 metrów od centrum. Jest ono więc doskonale skomunikowane – argumentuje Adam Leszczyński.
Przypomnijmy, iż spółka PKP PLK ma w planach kolejne prace na linii kolejowej nr 277. Ta biegnie w sąsiedztwie CUP w Opolu. Zapytaliśmy więc, czy miasto próbowało porozumieć się z koleją w temacie wykonania tam przystanku dla pociągów.
– Przed przebudową Opola Wschodniego proponowaliśmy to PKP. Jednak nie było wówczas zgody kolei – mówi.