Droga wyjazdowa znad Jeziora Tarnobrzeskiego będzie zbudowana na nowo

nadwisla24.pl 1 miesiąc temu

W tarnobrzeskim magistracie rozstrzygnięty został przetarg na wykonanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej przebudowy drogi wyjazdowej znad Jeziora Tarnobrzeskiego – ulicy Siarkowej. Na nowo wybudowana będzie również ul Wakacyjna, wiodąca od akwenu w kierunku osiedla Ocice.

Plany wyremontowania właśnie ulic Siarkowej i Wakacyjnej nie są przypadkowe i nie wiążą się jedynie z potrzebą poprawy komfortu użytkowników tych dróg. W przyszłości maja one stanowić cześć tzw. drogi opaskowej wokół Jeziora Tarnobrzeskiego i co najważniejsze, do ich wyremontowania miasto zobowiązało się, podpisując umowę i przekazując w formie darowizny Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej działki nad Jeziorem Tarnobrzeskim, pod budowę Podkarpackiego Centrum Ratownictwa. Władze miasta liczą, iż w związku z tymi planami, drogi te otrzymają dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Przetarg na wykonanie dokumentacji ulic Wakacyjnej i Siarkowej wygrała jedna firma – FHU KRESKA Krzysztof Buczyński, za kwotę 89 790,00 zł w przypadku ulicy Siarkowej oraz za kwotę 141 450,00 zł, w odniesieniu do ul. Wakacyjnej (na wykonanie każdej z dokumentacji, miasto przeznaczyło po 150 tys.zł).

W ramach zaplanowanej inwestycji na ulicy Siarkowej (długość odcinka objętego opracowaniem projektowym wynosi około 470 mb) planowana jest: przebudowa skrzyżowania typu rondo pomiędzy ul. Siarkową, ul. Żeglarską i ul. Turystyczną – poprawa geometrii i warunków przejezdności, przebudowa nawierzchni ul. Siarkowej – dostosowanie do kategorii ruchu KR-3, docelowa szerokość jezdni 5,5 m, przebudowa zjazdów, budowa drogi dla pieszych i rowerzystów o nawierzchni bitumicznej, budowa zatok autobusowych w razie potrzeby, wykonanie nowej stałej organizacji ruchu

Wakacyjna (długość odcinka objętego opracowaniem projektowym wynosi około 1750 mb): przebudowa ul. Wakacyjnej – dostosowanie konstrukcji do wymagań kategorii ruchu KR-3, docelowa szerokość jezdni 5,5 m, przebudowa zjazdów, budowa jednostronnej drogi dla pieszych z kostki betonowej, budowa drogi dla rowerów dwukierunkowej o nawierzchni bitumicznej, budowa zatok autobusowych w razie potrzeby, wykonanie nowej stałej organizacji ruchu

Idź do oryginalnego materiału