Dyskusja o nowym przystanku tramwajowym na skrzyżowaniu Głogowska/Hetmańska

6 godzin temu

Radny podkreśla, iż mieszkańcy pobliskich rejonów, zwłaszcza ulicy Kasprzaka, apelują o przywrócenie funkcji przystanków na zachodniej stronie skrzyżowania. Takie rozwiązanie miałoby skrócić czas przesiadek na autobus linii 179, którego przystanki znajdują się w sąsiedztwie nieczynnych przystanków tramwajowych, oraz poprawić dostępność komunikacji publicznej dla lokalnych mieszkańców. Zdaniem radnego, zmniejszyłoby to także zatłoczenie na istniejących przystankach na wschodnim wlocie Hetmańskiej.

Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) wyraził jednak sceptycyzm wobec tej propozycji. W ich ocenie, wprowadzenie dodatkowego przystanku spowodowałoby wydłużenie czasu przejazdu linii tramwajowych nr 1 i 7 o około dwie minuty, co wpłynęłoby negatywnie na priorytet komunikacji na ulicy Głogowskiej. Dodatkowo konieczne byłoby przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej, co mogłoby obniżyć przepustowość skrzyżowania, a w godzinach szczytu prowadzić do zatorów tramwajowych.

ZTM wskazuje również, iż poprawa dostępności dla relatywnie niewielkiej grupy mieszkańców ulicy Kasprzaka nie uzasadnia kosztów i potencjalnych utrudnień. Podkreślono, iż przystanki po wschodniej stronie skrzyżowania pozostają bardziej atrakcyjne dla pieszych i obsługują więcej linii tramwajowych, w tym linię nr 11. Władze przypomniały także o poprawach w infrastrukturze pieszej wprowadzonych w 2019 roku, takich jak przejścia dla pieszych na południowym wlocie Głogowskiej.

Idź do oryginalnego materiału