
Samorząd przygotowuje kampanię, w której chce edukować młodych, ale też dorosłych, na temat szkodliwości tego procederu. Chodzi zarówno o zwalczanie hejtu w szkołach, w realnym świecie, jak i w Internecie. Zjawisko z roku na rok się nasila, a narażone są na nie w dużej mierze dzieci uczęszczające do szkół, stąd potrzeba, by nagłośnić ten problem.
– Chcemy uruchomić w naszym mieście akcję AntyHejt, by zwrócić uwagę na to zjawisko i skutecznie z nim walczyć. Finałem tej akcji będzie wielkie wydarzenie, które odbędzie się 15 września w Hali Widowiskowo-Sportowej Azoty. W wydarzeniu wezmą udział znani influencerzy, którzy będą przekazywać te treści młodzieży w przystępnej dla niej formie. Przez cały czas, aż do 15 września, będziemy prowadzić akcję informacyjną dla dzieci i młodzieży, by nakreślić im problem. W planach są też spotkania dla rodziców – mówi Tomasz Radłowski, wiceprezydent Kędzierzyna-Koźla.
– o ile możemy choć w minimalnym stopniu podjąć działania, które uświadomią młodym, iż nie trzeba hejtować, iż można się przed hejtem bronić – to będziemy to robić. Chcemy tę akcję rozpocząć jeszcze przed końcem roku szkolnego – dodaje Sabina Nowosielska, prezydent Kędzierzyna-Koźla.
Samorząd zapowiada, iż na dużym wydarzeniu 15 września się nie skończy – kampania będzie prowadzona regularnie.
Tomasz Radłowski, Sabina Nowosielska:
Szersza relacja:
Autor: MGP