„Goleniowski” odcinek Zachodniej Obwodnicy Szczecina za ponad 5 mld zł?

2 tygodni temu

Dobrze ponad 5 miliardów złotych wydać trzeba będzie, wszystko na to wskazuje, na zaprojektowanie i budowę Zachodniej Obwodnicy Szczecina na odcinku Police – Goleniów wraz z tunelem pod Odrą.

Całą inwestycję podzielono na trzy etapy: Kołbaskowo – Dołuje (13,6 km), Dołuje – Police (11,9 km) i Police – Goleniów (23,4 km). Oferty na realizację dwóch pierwszych zostały otwarte już jakiś czas temu, trzeci, najważniejszy z punktu widzenia gminy Goleniów, ale też wymagający najwięcej „zachodu”, na ten moment czekał do dzisiaj.

Jak wynika z udostępnionych po otwarciu ofert informacji, o podpisanie kontraktu ubiega się pięć podmiotów. Najniżej, na blisko 5 mld zł, swoje usługi wyceniło CCS Claims Consulting Samson Zbigniew Szymczak, przy tej ofercie pojawia się jednak adnotacja o braku przedłużenia okresu gwarancji jakości. Nieco ponad 5,3 mld za wykonanie zlecenia oczekuje konsorcjum firm NDI S.A., DOĞUŞ İNŞAAT VE TİCARET A.Ş., DOGUS CONSTRUCTION POLAND. Na rozstrzygnięcie przetargu poczekamy prawdopodobnie kilka miesięcy. Warto przy tym brać pod uwagę, iż inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, założyła, iż przeznaczy na ten cel 4,852 mld zł (brutto).

Przypomnijmy, iż w ramach odcinka Police – Goleniów powstać ma dwutubowy tunel pod Odrą o długości 5 km. Inwestycja obejmie również budowę dwóch węzłów drogowych (w tym na wysokości wsi Modrzewie), rozbudowę kolejnego, budowę 22 obiektów mostowych, powstaną również dwa duże górne przejścia dla zwierząt oraz para Miejsc Obsługi Podróżnych.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakłada, iż z odcinka Police – Goleniów kierowcy skorzystają w 2033 roku. Umowa z wykonawcą, jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zostanie podpisana pod koniec roku.

Idź do oryginalnego materiału