Ilu pasażerów w tramwajach do Wilanowa? ZTM podał nowe dane

3 godzin temu
Zdjęcie: Tramwaj do Wilanowa (autor: Mieszko Bysikiewicz/Tramwaje Warszawskie)


Przekroczona została liczba 10 mln osób, które podróżowały nowymi liniami tramwajowymi do Wilanowa w Warszawie.

Pierwszego dnia kursowania tramwajów na Wilanów skorzystało nich ok. 75 tys. pasażerów. Później zdarzały się dni, gdy liczba podróżnych przekraczała tę z inauguracji i doszła do ok. 82 tys. Jak przekazał ZTM, dla porównania do tramwajów linii 17, najdłuższej w Warszawie (23,4 km; 49 przystanków), codziennie wsiada 100–110 tys. osób.

Od momentu otwarcia trasy do końca kwietnia z linii 14 i 16 na ich całych trasach skorzystało ok. 10,5 mln pasażerów (przy czym linia 14 była zawieszona przez kilka dni w okresie świątecznym i drugi raz z powodu etapu prac przy budowie tramwaju na ulicy Rakowieckiej).

Około 40 proc. pasażerów podróżowało na „wilanowskim” odcinku nowej trasy (przystanki Miasteczko Wilanów – Goworka).

Najpopularniejsze linie w Wilanowie

„Wśród 10 przystanków na nowej trasie z największą liczbą wsiadających pasażerów, 7 to te na wilanowskim odcinku. Najwięcej osób wsiada i wysiada na dwóch przystankach w ścisłym centrum Warszawy, czyli przy rondzie Dmowskiego i stacji metra Świętokrzyska” – podał ZTM.

Na trzecim miejscu jest przystanek Dolna, a dalej św. Bonifacego, Miasteczko Wilanów, Nałęczowska, plac Unii Lubelskiej, Sobieskiego, Oś Królewska, Spacerowa.

Większą popularnością wśród pasażerów cieszy się linia 16 – zabiera ok. 80 proc. podróżnych spośród wszystkich korzystających z obydwu nowych linii. Do końca kwietnia skorzystało z niej niemal 8 mln osób (w tym na nowym odcinku prawie 3 mln), a z „czternastki” ponad 2 mln (w tym na nowym odcinku ponad 1 mln).

Największa liczba pasażerów jest przewożona w popołudniowym szczycie, między godz. 16.00 a 17.00 – to niemal 10 proc. wszystkich podróżnych (w szczycie porannym jest to ok. 7 proc.).

„Co ciekawe, wykorzystanie odcinka »wilanowskiego«, od rana do ok. godz. 13.00–14.00 jest większe, niż pozostałej części trasy. Również frekwencja w obu szczytach jest tu zbliżona. Może to świadczyć o tym, iż ta trasa jest także dobrym połączeniem lokalnym (np. do znajomych czy szkoły), a nie tylko w dalszych podróżach do innych dzielnic” – zaznaczył ZTM.

Idź do oryginalnego materiału