Testowanie kolejki Eglinton Crosstown LRT, jednej z najbardziej opóźnionych linii szybkiego tramwaju w historii Toronto, zostało wstrzymane 16 października 2025 roku z powodu incydentu w zajezdni Mount Dennis. Doszło tam do kolizji dwóch składów, spowodowanej błędem ludzkim podczas fazy testów symulujących normalną eksploatację. Incydent nie miał miejsca na głównej trasie, ale w obszarze utrzymania taboru, co pozwoliło na szybką reakcję. Według ministra transportu Prabmeeta Sarkarii, testy zostały tymczasowo przerwane w celu zapewnienia bezpieczeństwa, ale już zostały wznowione – pociągi ponownie kursują po torach linii oraz w zajezdni.
To kolejny problem w historii projektu, który wielokrotnie przekraczał terminy i budżet, budząc frustrację i krytykę modelu partnerstwa publiczno-prywatnego. Nie podano, czy incydent wpłynie na ostateczny termin otwarcia linii, planowany na koniec 2025 roku.
Eglinton Crosstown LRT (znana również jako Line 5 Eglinton) to jedna z najbardziej problematycznych inwestycji w transporcie publicznym w Toronto. Projekt, pierwotnie planowany jako linia metra, ewoluował w system lekkiej kolei miejskiej (LRT) o długości 19 km z 25 stacjami (w tym 15 podziemnymi), łączący Mount Dennis z Kennedy Station. Budowa rozpoczęła się w 2011 roku przy budżecie przekraczającym 12 mld CAD (zamiast pierwotnych 4,6 mld), a oryginalny termin otwarcia w 2020 roku został wielokrotnie przesunięty z powodu zmian politycznych, sporów kontraktowych, pandemii COVID-19, problemów technicznych i błędów wykonawczych, m.in. nierówne tory, powodujące ryzyko wykolejenia
Linia jest w 97% ukończona; wszystkie 76 pociągów zostało dostarczone, główne prace budowlane zakończone.








![Łódź. Trwa montaż systemu kontroli wjazdu na Piotrkowską [zdjęcia]](https://www.transport-publiczny.pl/img/2025102707293620251027SystemKontroliWjazduPiotrkowskafotDSiwak.jpg)





