Oferta firmy Duna Polska (dawniej Mota-Engil Central Europe) na kwotę 98 348 229,00 zł została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na rozbudowę 9-kilometrowego odcinka DK45 pomiędzy Zawadą i Jełową. Umowa została podpisana w środę 2 lipca.
Szczegóły inwestycji
Odcinek rozpoczyna się za rondem w Zawadzie, a kończy na styku z przebudowywanym w tej chwili odcinkiem Jełowa – Bierdzany. Istniejąca DK45 zostanie rozbudowana, a jej konstrukcja wzmocniona wraz z podniesieniem nośności do 11,5 t/oś.
– W ramach inwestycji zaplanowaliśmy likwidację miejsc niebezpiecznych poprzez rozbudowę trzech skrzyżowań (wraz z ich korektą, ze względu na niekorzystną geometrię wlotów). Na przecięciu DK45 z drogą powiatową Kolanowice – Węgry zaprojektowane zostało rondo czterowlotowe – mówi Agata Andruszewska z GDDKiA Opole. – Ważnym elementem tej inwestycji jest również budowa wiaduktu nad linią kolejową Opole – Kluczbork zlokalizowanego w nowym śladzie DK45. Bezkolizyjny przejazd nad infrastrukturą kolejową zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo ruchu. Przebudowane zostaną także przepusty drogowe oraz trzy obiekty mostowe nad rzekami Mała Panew, Kanał Fabryczny i Brynica.
Pozostałe prace
W ramach zaplanowanych robót powstanie też ciąg pieszo-rowerowy i dodatkowe jezdnie w celu skomunikowania przyległych terenów.
Ponadto wybudowane lub przebudowane zostaną: oświetlenie, odwodnienie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz infrastruktura techniczna (w tym kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, teletechniczna i elektroenergetyczna). Wykonawca będzie miał za zadanie również wybudowanie kanału technologicznego.
Prace zaplanowano na lata 2025-2027.







*- Informacja i zdjęcia: GDDKiA Opole.