Jak tu wypłacić pieniądze?

5 godzin temu

Mieszkańcy Lubonia zwracają uwagę na utrudniony dostęp do bankomatu PKO Banku Polskiego, znajdującego się przy ulicy Sikorskiego 3. Od dłuższego czasu schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych są tutaj w fatalnym stanie, co znacznie utrudnia czy choćby uniemożliwia korzystanie z bankomatu m.in. osobom z ograniczeniami ruchowymi. Wygląda na to, iż problem dostępu do urządzenia, to nie jest już tylko kwestia wygody, ale przede wszystkim bezpieczeństwa…

„To jest skandal” – mówi pani Anna z ul. Kościuszki, poruszająca się na wózku inwalidzkim – „Chcę wypłacić pieniądze, a muszę prosić o pomoc obcych ludzi, bo sama nie jestem w stanie pokonać tych schodów. To upokarzające”. Podobne zdanie mają inni mieszkańcy, którzy podkreślają, iż uszkodzony podjazd, to nie tylko problem dla osób niepełnosprawnych, ale również dla osób starszych i rodziców z wózkami dziecięcymi. „Bankomat powinien być dostępny dla wszystkich” – dodaje pan Jan, emerytowany nauczyciel – „To wstyd, iż w XXI wieku takie rzeczy się dzieją. Mam nadzieję, iż bank w końcu zareaguje i naprawi uszkodzenia”.

Mimo licznych próśb mieszkańców, PKO Bank Polski nie podjął jeszcze żadnych działań w celu naprawy podjazdu. Również Urząd Miasta Luboń nie odniósł się do problemu. Co więcej, na stronach internetowych banku przez cały czas widnieje informacja o pełnej dostępności urządzenia, co w obliczu zaistniałej sytuacji wydaje się być nieścisłe. Jako redakcja Gazety Lubońskiej wystosowaliśmy zapytanie do Urzędu Miasta Luboń oraz do centrali PKO Banku Polskiego dotyczące tego, kto powinien poczuwać się w tym wypadku do wykonania remontu i w jakim terminie zostanie on przeprowadzony. Uzyskane odpowiedzi opublikujemy na naszych łamach.

Miejmy nadzieję, iż problem braku bezpiecznego dostępu do bankomatu zostanie gwałtownie rozwiązany, a okoliczni mieszkańcy ponownie będą mogli swobodnie korzystać z tego urządzenia.

Beata Spychała

fot. Beata Spychała
fot. Beata Spychała
fot. Beata Spychała
Idź do oryginalnego materiału