Są motocykle, które się starzeją. I są takie, które po prostu dojrzewają. Z900RS nie udaje klasyka – on jest klasykiem. Ale takim, który po włączeniu zapłonu zmienia się w wilka. To Z1 z 1972 roku po siłowni, terapii regeneracyjnej i solidnej dawce dopalacza.
Kawasaki nie po raz pierwszy udowadnia, iż umie wskrzesić ducha przeszłości bez babrania się w archeologii. Z900RS wygląda jak wyjęty z garażu wujka, który miał klasę. Ale prowadzi się jak sprzęt, którym można objechać połowę sportowych nakedów.
True Spirit, czyli jak klasyka spotkała technologię
Z900RS nie jest tylko stylistyczną wariacją. To precyzyjnie wymodelowana hybryda emocji i rozumu. Na pierwszy rzut oka: klasyczne linie, okrągła LED-owa lampa, analogowe zegary z cyfrowym wyświetlaczem, piękny bak i sylwetka inspirowana kultowym Z1.
Ale pod spodem czai się wszystko, czego można wymagać od współczesnego motocykla:
- Silnik 948 cmł, ten sam co w Z900, ale inaczej zestrojony – łagodniejszy dół, bardziej tłusty środek, idealny na co dzień.
- Tylny amortyzator Öhlins S46, przód dostrojony na nowo – płynie, ale nie faluje.
- Hamulce Brembo z przodu, z radialnymi zaciskami – klasyka hamuje lepiej niż niejedna sportowa maszyna.
- Klasyczne koła wieloramienne, stalowe błotniki, lakier, który wygląda jak manualnie kładziony.
Z900RS – dane techniczne (2025)
Silnik | 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, DOHC |
Pojemność | 948 cmł |
Moc maksymalna | 111 KM przy 8 500 obr./min |
Moment obrotowy | 98,5 Nm przy 6 500 obr./min |
Masa własna | 215 kg |
Zbiornik paliwa | 17 l |
Wysokość siedziska | 835 mm |
Zużycie paliwa | 5,2 l/100 km |
Emisja CO₂ | 124 g/km |
Zawieszenie i hamulce
- Przód: widelec upside-down Ø41 mm z pełną regulacją
- Tył: poziomy amortyzator Öhlins S46 z regulacją dobicia i napięcia
- Hamulce przód: podwójne tarcze ø300 mm Brembo, radialne zaciski M4
- Hamulce tył: tarcza ø250 mm, jednotłoczkowy zacisk
Wyposażenie i dodatki z klasą
- Tłumik Akrapovič – pasuje jak dobrze skrojony garnitur
- Obniżona kanapa Ergo-Fit – bo nie każdy ma 190 cm
- Uchwyt dla pasażera – klasyczny w formie, praktyczny w funkcji
- Dwa kolory lakieru: jeden do podziwiania, drugi do zakochania
Z900RS – styl nie do podrobienia
Ten motocykl nie krzyczy. On mruczy, iż zna swoją wartość. Nie dla wszystkich, ale jeżeli ktoś wie, czego szuka – to już wie, iż znalazł. Z900RS daje coś, czego brakuje współczesnym maszynom: charakter.
I jeszcze jedno – wygląda świetnie na zdjęciach, ale jeszcze lepiej przed kawiarnią. Tam, gdzie spojrzenia są szczere, a rozmowy zaczynają się od „co to za sprzęt?”.
Dowiedz się więcej:
Umów się na jazdę testową
Promocje Kawasaki 2025
Oficjalna strona Z900RS












