Każdy chciałby tyle zarabiać. Pensja motorniczego wyższa niż niejednego specjalisty

2 dni temu

Tramwaje Warszawskie intensyfikują poszukiwania nowych motorniczych, oferując atrakcyjne wynagrodzenie znacząco przewyższające średnią krajową. Spółka zorganizowała w październiku i listopadzie serię spotkań otwartych, podczas których kandydaci mogli poznać szczegóły pracy za sterami warszawskich tramwajów.

Fot. Warszawa w pigułce

Szereg wymagań i wysoka pensja

Kandydaci muszą jednak spełnić szereg wymagań. Podstawowe kryteria obejmują:

  • Ukończone 21 lat
  • Prawo jazdy (z wyjątkiem kategorii AM i T)
  • Dobrą sprawność psychofizyczną potwierdzoną orzeczeniem
  • Wagę do 130 kg
  • Wzrost między 160 a 190 cm
  • Zamieszkanie w Warszawie lub okolicach

Według informacji przekazanych przez rzecznika prasowego Tramwajów Warszawskich, średnia pensja motorniczego w III kwartale 2024 roku wyniosła 9692,56 złotych brutto, co przekłada się na 7398,90 złotych „na rękę”. To znacznie więcej niż przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw, które we wrześniu wyniosło 8140,98 złotych brutto.

Oprócz podstawowego wynagrodzenia, motorniczy mogą liczyć na szereg dodatkowych benefitów, w tym dofinansowanie urlopu, prywatną opiekę zdrowotną, premie i nagrody oraz dodatki za pracę w nocy, święta i nadgodziny.

Praca motorniczego wymaga dużej odpowiedzialności i elastyczności. Do głównych obowiązków należy nie tylko prowadzenie tramwaju, ale także obsługa pasażerów, w tym pomoc osobom z niepełnosprawnościami, dbanie o powierzone mienie oraz odpowiedzialność za bezpieczeństwo przewożonych osób. Motorniczy muszą być gotowi na pracę w systemie zmianowym, również w weekendy i święta, z możliwością rozpoczęcia pracy przed godziną 4:00 lub zakończenia po 1:00.

Najwięcej zarabiają motorniczy w Warszawie

Dla porównania, zarobki motorniczych w innych polskich miastach są znacząco niższe. We Wrocławiu początkujący motorniczy może liczyć na 7000 złotych brutto, w Poznaniu na 5920 złotych brutto, a w Katowicach na początku otrzymuje płacę minimalną, która po trzech miesiącach wzrasta o złotówkę za godzinę. Niektóre miasta oferują dodatkowe zachęty – na przykład Tramwaje Śląskie zapewniają darmowy kurs zawodowy w zamian za zobowiązanie do przepracowania w firmie minimum trzech lat.

Tramwaje Warszawskie podkreślają, iż poszukują osób odpowiedzialnych, odpornych psychicznie i nastawionych na długoterminową współpracę. Wysokie wynagrodzenie ma rekompensować wymagający charakter pracy i odpowiedzialność związaną z przewozem pasażerów. Mimo wymagających kryteriów rekrutacji i specyfiki pracy, oferta może być interesująca dla osób szukających stabilnego zatrudnienia z ponadprzeciętnym wynagrodzeniem.

Idź do oryginalnego materiału