Kiedy na Przyczółku Grochowskim będzie pochylnia? Umowa podpisana

1 tydzień temu
Zdjęcie: Powstanie pochylnia na Przyczółku Grochowskim. ZDM podpisał już umowę (autor: ZDM)


Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie podpisał umowę na budowę pochylni dla pieszych i rowerzystów, która połączy ul. Ostrobramską z ul. Kinową.

Co się zmieni przy kładce?

Pochylnia, która powstanie między ulicami Międzyborską a Rozłucką, ma usunąć niedogodności w połączeniu między północną stroną ul. Ostrobramskiej a ul. Kinową.

Pojawi się po północno-wschodniej stronie tamtejszego węzła drogowego, po wewnętrznej stronie łącznicy umożliwiającej kierowcom jadącym al. Stanów Zjednoczonych w stronę ronda Wiatraczna dojazd do ul. Kinowej.

Na pochylni poprowadzony zostanie ciąg pieszo-rowerowy, który będzie biegł również po wiadukcie. Ma rozpoczynać się przy istniejącym przejściu podziemnym – gdzie znikną schody – i zostać podłączony do wiaduktu w miejscu przygotowanym jeszcze w ramach jego przebudowy.

Łatwiej dla rowerzystów

Do wiaduktu od ul. Kinowej ma prowadzić wyremontowany chodnik oraz nowa droga dla rowerów, połączona z istniejącymi już drogami oraz przejazdami rowerowymi w rejonie ul. Rozłuckiej.

Wzdłuż ul. Ostrobramskiej nowy ciąg pieszo-rowerowy rozdzieli się na chodnik i drogę dla rowerów, która zakończy się przejazdem przez ul. Międzyborską.

Inwestycja ma na celu zwiększanie dostępności w okolicy. Dotychczas przy okazji przebudowy wiaduktu odnowiono chodniki, ciągi pieszo-rowerowe i perony przystankowe, które podniesiono do poziomu 16 cm ponad jezdnię, by ułatwić wsiadanie do autobusów. Przebudowano także schody po północnej stronie wiaduktu.

Windy i przejścia naziemne

W zeszłym roku wybudowano nowe przejście dla pieszych wraz z przejazdem rowerowym na skrzyżowaniu ul. Ostrobramskiej z ulicami Grenadierów i Poligonową. Wcześniej piesi na drugą stronę ul. Ostrobramskiej w tym miejscu mogli przedostać się jedynie przez kładkę.

Zakończono również prace na pl. Na Rozdrożu w ciągu Trasy Łazienkowskiej, której ul. Ostrobramska jest przedłużeniem. Wybudowano tam windy na perony przystankowe oraz wyznaczono naziemne przejścia dla pieszych w miejsce podziemnych.

Idź do oryginalnego materiału