Gotowy jest przetarg na budowę ekspresówki między Łopiennikiem a Krasnymstawem. Trasa o długości ponad 9 km przebiegać będzie nowym śladem.
Zacznie się przed Łopiennikiem, ominie centrum miejscowości od południowo-zachodniej strony, następnie zbliży się do obecnej drogi krajowej nr 17 i dalej pobiegnie wzdłuż niej. Kończyć będzie się w miejscowości Zakręcie, przed zaplanowanym węzłem Krasnystaw Północ u zbiegu z ul. Polewaną.
CZYTAJ: Zarzuty dla sędzi z Zamościa. Kobieta straciła immunitet
Powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Zaplanowano na niej osiem obiektów inżynierskich, w tym most nad rzeką Łopa, cztery wiadukty i trzy przejścia dla średnich i dużych zwierząt.

Budowa drogi ekspresowej między węzłem Piaski Wschód a granicą z Ukrainą w Hrebennem jest podzielona na dziewięć odcinków, o łącznej długości 115 km. Na sześciu z nich Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma podpisane umowy z wykonawcami, a zaawansowanie prac jest różne.
Ruszyły już pierwsze prace na odcinkach Zamość Wschód – Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski Południe – Hrebenne o łącznej długości prawie 30 km.
Drogowcy spodziewają się jeszcze w 2025 roku uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla odcinka Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (18,5 km). O taką decyzję złożyli oni już do wojewody lubelskiego wnioski także dla odcinków Piaski Wschód – Łopiennik (16,3 km) oraz Krasnystaw – Izbica (18,8 km) i Izbica – Zamość Sitaniec (9,9 km).
W 2025 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce ogłosić również przetarg na brakujący fragment S17 Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (11,3 km), który domknie realizację tej trasy od Warszawy do Zamościa i dalej do granicy z Ukrainą.
Ostatnią częścią S17 będzie ok. 2-kilometrowy odcinek trasy w okolicy Hrebennego prowadzący do planowanego terminala na granicy z Ukrainą. GDDKiA opracowuje dla niego dokumentację. Planuje też budowę pary Miejsc Obsługi Podróżnych na funkcjonującej już obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.
Droga S17 będzie prowadzić z Warszawy – przez Lublin i Zamość – do granicy polsko-ukraińskiej w Hrebennem. w tej chwili kierowcy korzystają już z ponad 180 km S17 od węzła Warszawa Wschód do węzła Piaski Wschód, a także niespełna 10-kilometrowej obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.
TSpi / opr. ToMa
Fot. GDDKiA

2 godzin temu
















